فرماندار شهرستان هرسین گفت: اگر پیگیری‌های این دو سال اخیر نبود، کارخانه تولیدی "کرپ‌ناز" تاکنون تعطیل شده بود.
کد خبر: ۶۱۷۱۸۱
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱ 10 June 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا ، امیر شاه‌آبادی در جریان بازدید استاندار کرمانشاه از کارخانه تولیدی کرپ‌ناز که امروز (۲۰ خرداد) انجام شد، با اشاره به مشکلات متعدد اینواحد صنعتی اظهار کرد: کرپ ناز به دلیل مشکلاتی که دارد بار‌ها در آستانه تعطیلی قرار گرفت که یک نمونه آن در سال ۹۵ بود و قبل از آن نیز برای مدتی تعطیل شده بود.

وی از بدهی پنج میلیارد تومانی این واحد تولیدی به دستگاه‌های خدمات رسان مانند شرکت گاز، برق، آب و ... یاد کرد و ادامه داد: به علاوه این واحد نیازمند نوسازی و توسعه است کهبرای این کار حداقل ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

فرماندار هرسین تاکید کرد: یکی از مشکلات دیگر این واحد تولیدی، تامین نخ به عنوان مواد اولیه است.

شاه‌آبادی با اشاره به کارخانه "گوهرنخ" که پشت کرپ ناز قرار دارد و اکنون تعطیل است، افزود: اگر این کارخانه راه‌اندازی شود می‌تواند مواد اولیه کرپ ناز را نیز تامین کند.

محسن رستمی سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه نیز اظهار کرد: کار‌های مقدماتی احداث کارخانه کرپ ناز از سال ۶۸ آغاز شد و در نهایت در سال ۷۷شاهد بهره‌برداری از این واحد تولیدی بودیم.

وی عنوان کرد: به دلیل طولانی شدن روند ساخت و سایر مشکلات، محصولات تولیدی این واحد آنطور که پیش‌بینی شده بود، نبود.

به گفته این مسئول، قرار بود با راه‌اندازی این واحد سالانه ۱۰ میلیون مترمربع پارچه تولید و برای ۵۰۰ تا ۷۰۰ نفر ایجاد شغل شود.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با بیان اینکه این واحد تولیدی توسط شرکت صنایع ملی ایران احداث شد، خاطرنشان کرد: کرپ‌ناز اکنون در اختیار بانک ملتقرار دارد.

رستمی یادآوری کرد: این کارخانه در سال ۸۸ یکبار با تعطیلی مواجه شد و اکنون نیز مشکلات متعددی دارد و با ۱۶۰ نفر نیرو کار می‌کند.

در ادامه شهریار خسروی مدیرعامل شرکت کرپ‌ناز نیز گفت: این واحد در فضای ۳۳ هکتاری احداث شده و اکنون ۴۵ هزار مترمربع سالن تولید دارد.

وی میزان تولید پارچه کنونی کرپ‌ناز را روزانه ۸۵۰۰ متر اعلام کرد که می‌تواند به ۴۵ هزار متر در روز هم برسد.

خسروی تامین مواد اولیه خصوصا نخ را از جمله مشکلات این واحد تولیدی برشمرد و افزود: اگر نگرانی از بابت نخ نداشته باشیم می‌توانیم تولید پارچه برای پوشاک مدارس، ارگان‌هاو... را بر عهده بگیریم، اما اکنون نخ تحویل می‌گیریم و پارچه به صورت مزدی آن هم با حق مزد پایین تولید می‌کنیم که جوابگوی نیاز ما نیست.

وی تصریح کرد: این در حالی است که تکنولوژی واحد تولیدی کرپ ناز از تمام واحد‌های مشابه در کشور بالاتر است.

مدیرعامل شرکت کرپ‌ناز گفت: به علاوه ما یک سوله داریم که می‌توانیم آن را به کارگاه تولیدی برای زنان سرپرست خانوار با ظرفیت اشتغالزایی بیش از ۵۰۰ نفر تبدیل کنیم که پارچهاز ما باشد و آن‌ها در این سوله تولید و دوخت پوشاک انجام دهند.

خسروی همچنین خواستار تامین اعتبار لازم برای بازسازی این واحد و سرپا شدن مجدد آن شد.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار