رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز تاکید کرد:
رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز با اشاره به قرار گرفتن در پیک اول بیماری‌های روده‌ای بر لزوم لایروبی و آهک‌پاشی جوی‌های روباز و رفع انسداد در شبکه فاضلاب سطح شهر اهواز جهت جلوگیری از بروز بیماری‌ها و تهدید سلامت شهروندان تاکید کرد.
کد خبر: ۶۱۷۴۵۴
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰ 10 June 2018

مهرداد شریفی اظهار کرد: در حال حاضر در پیک اول بیماری‌های روده‌ای قرار داریم که در خوزستان با دو معضل اساسی در این خصوص مواجه هستیم. یکی از معضلات در این زمینه لایروبی و آهک‌پاشی جوی‌های روباز سطح شهر است که متولی آن شهرداری کلانشهر اهواز است.

وی افزود: تاکنون در لایروبی و آهک پاشی جوی‌های روباز اهواز 50 درصد پیشرفت کار گزارش شده است و در جلسه‌ای با حضور شهردار و سایر معاونین شهرداری اهواز، شهردار اهواز قول دادند که تمام جوی‌های رو باز هر 15 روز یک مرتبه به صورت صددرصد لایروبی و آهک‌پاشی شوند.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: لایروبی و آهک‌پاشی جوی‌های روباز بنا به درخواست مرکز بهداشت انجام می‌شود. همچنین نظارت بر عملیات اجرایی بر عهده کارشناسان بهداشت محیط است.

شریفی با بیان اینکه یکی دیگر از مشکلات شهر اهواز فرسودگی شبکه‌های فاضلاب اهواز است، عنوان کرد: باید اکیپ‌های شرکت آب و فاضلاب که رفع انسداد در شبکه فاضلاب را بر عهده دارند بر مبنای گزارش‌های مرکز بهداشت در سریع‌ترین زمان نسبت به برطرف کردن مشکلات ایجاد شده در شبکه اقدام کنند. همچنین باید این اقدامات در حد رفع نوافص اولیه نباشد و اقدامات بعدی انجام شود تا سلامتی شهروندان مورد تهدید قرار نگیرد و هزینه‌های اضافی نیز به وجود نیاید.

وی ادامه داد: مراکز بهداشت هر گونه شکستگی لوله آب و فرسودگی فاضلاب را در کوتاه‌ترین زمان به شرکت آب و فاضلاب و شهرداری منتقل می‌کند تا نسبت رفع مشکل اقدام شود.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: بهداشت ، سلامت ، فاضلاب
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار