مدیر کل امور اجتماعی استانداری خوزستان مطرح کرد
مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان گفت: امسال برای نخستین بار برنامه های دبیرخانه ستاد مبارزه با مواد مخدر با محوریت سازمان های مردمی و غیر دولتی اجرا می‌شود.
کد خبر: ۶۱۷۴۹۴
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹ 11 June 2018

محمدصادق کریمی‌کیا در سومین نشست شورای هماهنگی مبارزه مواد مخدر خوزستان، اظهار کرد: امروزه پدیده مواد مخدر و اعتیاد یکی از دغدغه‌های اجتماعی بسیاری از جوامع است و اغلب کشورها برای پیشگیری از این بلای خانمان‌سوز راه‌های قهریه را کنار گذاشته‌اند.

وی افزود: در بسیاری از کشورها پیشگیری اجتماعی که مستلزم همکاری و مشارکت سازمان‌های غیردولتی و مردمی و برنامه‌های اجتماع محور است را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان گفت: امسال برای نخستین بار برنامه‌های دبیرخانه ستاد مبارزه با مواد مخدر با محوریت سازمان‌های مردمی و غیر دولتی اجرا می‌شود که این یک نوع تغییر نگرش و اقبال از اجتماعی کردن پیشگیری از اعتیاد و حرکت به سمت برنامه‌های مشارکتی است.

کریمی کیا با بیان اینکه سازمان‌های مردم نهاد نقش بسیار مهمی به عنوان واسطه میان مردم، قوای حاکم و جامعه خود ایفا می‌کنند، بیان کرد: استفاده از معتمدان محلی، ائمه جماعات، مساجد و تیم‌های محله‌ای پیشگیری از اعتیاد، نقش کلیدی در آگاهی بخشی عمومی و ارتقاء سلامت مردم جامعه از هرگونه مواد مخدر است.

وی با اشاره به همایش سالروز مبارزه جهانی با مواد مخدر در سال گذشته و عدم حضور بسیاری از مسئولان استانی در آن، عنوان کرد: برگزاری همایش هیچ مشکلی را حل نمی‌کند و تنها هزینه مصرف می‌شود و تا زمانی که مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان جهت حضور در مناسبات مهم احساس وظیفه نکنند نباید مشارکت حداکثری مردم را انتظار داشت.

کریمی کیا مهمترین عامل در بروز اعتیاد را عدم آگاهی والدین عنوان کرد و افزود: بهره مندی حداکثری مردم از اطلاع رسانی در سالروز جهانی و هفته متعاقب آن از اهداف اصلی ما است.

کریمی‌کیا گفت: انتظار می‌رود کلیه دستگاه‌های اجرایی بر اساس ظرفیت‌های خود در جهت آگاه‌سازی مردم مخصوصاً جوانان استان اهتمام ویژه به خرج دهند.

کنفرانس بین‌المللی مبارزه با اعتیاد و قاچاق مواد مخدر در سال 1987 در شهر وین به منظور ابراز عزم سیاسی ملت‌ها در امر مبارزه با مواد مخدر تشکیل شد و در آن سندی با عنوان C.M.O به تصویب کشورهای شرکت‌کننده رسید.

این سند خط مشی همه‌جانبه اقدامات در امر کنترل مواد مخدر را از سوی کشورهای شرکت‌کننده مشخص و آنان را متعهد نموده است تا اقدامات بین‌المللی در خصوص مبارزه با قاچاق مواد مخدر را قاطعانه دنبال کنند.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار