نایب‌رییس فدراسیون فوتبال خطاب به باشگاه‌ها:
نایب‌رییس فدراسیون فوتبال گفت: از این به بعد تیم‌های لیگ برتری و لیگ یکی در صورتی می‌توانند از بازیکنان رده‌های سنی جوان و امید در تیم‌های خود استفاده کنند که آکادمی داشته باشند و در غیر این‌صورت اجازه استفاده از این بازیکنان را نمی‌دهیم.
کد خبر: ۶۱۷۹۰۹
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۲ 11 June 2018

حیدر بهاروند در مجمع انتخاب رییس هیات فوتبال استان که امروز (دوشنبه) در اهواز برگزار شد، اظهارکرد: خوزستان مهد فوتبال ایران است و این مهم به همه ثابت شده است. در تمامی رده‌های سنی پایه از این استان، بازیکن داریم.

وی ادامه داد: فوتبال خوزستان با این همه پتانسیل و توانمندی باید هم چهار تیم در لیگ برتر داشته باشد. خوزستان در بخش‌های مربی و بازیکن، پتانسیل دارد و از نظر مالی نیز شرایط بدی ندارد اما جا دارد مسوولان به تیم‌های استقلال خوزستان و نفت‌مسجدسلیمان نیز کمک کنند تا جایگاه مناسبی در حد نام خوزستان در لیگ برتر داشته باشند.

نایب‌رییس فدراسیون فوتبال گفت: استان خوزستان بالاترین آمار حضور تیم‌ها در تمام رده‌های سنی در مسابقات کشوری را دارد و این نشان از برتری این استان است. همچنین آکادمی فولاد، یک آکادمی نمونه در کشور محسوب می‌شود ولی تنها یک آکادمی جوابگوی نیاز خوزستان نیست زیرا استان خوستان مختص به اهواز نیست و تمام شهرستان‌های آن فوتبال‌خیز هستند و باید این‌چنینی آکادمی در سراسر این استان وجود داشته باشد.

وی عنوان کرد: در هیات رییسه فدراسیون نیز مصوب کردیم که برای توسعه و رشد فوتبال، مجوز راه‌اندازی آکادمی‌های فوتبال را به هیات‌ها بدهیم. همچنین از این به بعد تیم‌های لیگ برتری و لیگ یکی در صورتی می‌توانند از بازیکنان جوان و امید در تیم‌های خود استفاده کنند که آکادمی داشته باشند و در غیر این‌صورت اجازه استفاده از این بازیکنان را نمی‌دهیم؛ در هر صورت این موضوع در هیات رییسه فدراسیون مصوب و حتما اجرا می‌شود. برخی باشگاه‌ها در واقع تیم‌داری می‌کنند و باشگاه‌داری نمی‌کنند. بنابراین تیم‌های لیگ برتری و لیگ یکی باید برای دریافت مجوز آکادمی از سازمان لیگ اقدام کند.

بهاروند خاطرنشان‌کرد: همچنین باشگاه‌ها برای دریافت مجوز حرفه‌ای باید در زمینه ایجاد زیرساخت‌های لازم و پرداخت بدهی‌های خود اقدام کنند و AFC در این زمینه‌ها تذکر داده است و اگر این موارد انجام نشود ممکن است، تیم‌های ما با حطر حذف از باشگاه‌های آسیا مواجه شوند. بنابراین تیم‌های لیگ یک باید مجوز ملی و تیم‌های لیگ برتری باید مجوز حرفه‌ای را رعایت کنند. همانطور که دیدید تیم نفت تهران سال گذشته به دلیل همین مشکلات از باشگاه‌های آسیا کنار گذاشته شد. امیدوارم تیم‌های خوزستانی نیز در این زمینه اقدام کنند و مجوز ملی و حرفه‌ای را دریافت کنند.

وی عنوان کرد: سال آینده شرایط سخت‌تر می‌شود و باید باشگاه‌ها به‌روز باشند و بدهی‌های‌شان را پرداخت کنند، ضمن این‌که بیشتر بدهی‌ باشگاه‌ها مربوط به سال‌های دور است. همچنین باشگاه‌ها باید در بحث بستن قرارداد، دقت داشته باشند تا دچار مشکل نشوند. امیدوارم مسوولان خوزستانی در راستای حل مشکلات تیم نفت‌مسجدسلیمان که به تازگی وارد لیگ حرفه‌ای شده است، کمک کنند تا این تیم روند خوبی داشته باشد.

نایب‌رییس فدراسیون فوتبال همچنین خطاب به لفته دریکوندی یکی از کاندیدای این مجمع که به نحوه برگزاری مجمع و این‌که چرا مدت زمان هفت دقیقه‌ای برای ارائه برنامه‌های او در نظر گرفته است و این مدت زمان را کافی ندانست و در نهایت به نشانه اعتراض مجمع را ترک کرد، اظهارکرد: همیشه به همین صورت بوده است که کاندیدا تنها هفت دقیقه برای ارائه برنامه‌های‌ خود فرصت دارند، هر چند که آقای دریکوندی در این مدت زمان تنها به نقد عملکرد هیات پرداخت، در حالی‌که کار او ارائه برنامه‌هایش بود.

وی همچین در واکنش به این صحبت دریکوندی که چرا پیش از برگزاری این مجمع، نشست مطبوعاتی برای ارائه نقطه نظرات کاندیدا برگزار نشد، گفت: در هیچ جای ایران نشست مطبوعاتی برای کاندیدا برگزار نمی‌شود و این خلاف قانون است. این موارد نیز در اساسنامه آورده شده است. کمیته برگزاری مجمع وظیفه‌اش تنها اطلاع‌رسانی است و ای کاش آقای دریکوندی سالن را ترک نمی‌کرد و حرف‌های من را هم می‌شنید.

بهاروند همچنین درباره این صحبت دریکوندی که هیات فوتبال خوزستان چگونه عنوان برتر کشور را به دست آورده است، عنوان کرد: سازمان لیگ هر ساله نظرسنجی در راستای اعلام برترین‌ها انجام می‌دهد و اینء‌که خوزستان در سال‌های 95 و 96 هیات برتر شد، بر اساس همین نظرسنجی بود. به هر حال بیشترین آمار فوتبال را خوزستان داشته است.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار