مدیرکل شیلات خوزستان بیان کرد:
مدیرکل شیلات خوزستان گفت: سازمان آب و برق خوزستان از اجرای طرح «پرورش ماهی در قفس» در این استان ممانعت می کند.
کد خبر: ۶۱۷۹۱۹
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۴ 11 June 2018

نبی الله خون میرزایی اظهار کرد: طرح پرورش ماهی در قفس در دریاچه سدهای استان های ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر در حال انجام است.

وی افزود: به رغم اجرای این طرح در استان های مجاور، سازمان آب و برق خوزستان با این استدلال که اجرای این طرح در آب پشت سدها برای آب شرب مشکل ایجاد می کند، مانع از اجرای آن در استان شده و مجوز پرورش ماهی در قفس را صادر نمی کند.

خون میرزایی بیان کرد: دو سال از دادن مجوز اولیه به شرکت جهاد نصر برای اجرای آزمایشی طرح پروش ماهی در قفس به میزان ۵۰۰ تن در دریاچه سد مارون می گذرد؛ قرار بود جهاد نصر همزمان با اجرا، مطالعات تکمیلی را در خصوص تائید یا رد ایجاد آلودگی برای آب شرب را داشته باشد اما سازمان آب و برق خوزستان به همین قول اولیه خود نیز پایبند نبوده و موافقت های بعدی را به جهاد نصر نداده است.

مدیرکل شیلات خوزستان، بیان کرد: این طرح در سد کارون ۴ استان چهارمحال و بختیاری درحال اجرا است که سرریز آن وارد کارون ۳ در استان خوزستان می شود اما مجوز اجرا در سد کارون ۳ داده نمی شود.

خون میرزایی با اشاره به اجرای طرح در بالادست سد سیمره در استان ایلام گفت: سر ریز سد سیمره نیز به سد کرخه در استان خوزستان وارد می شود اما سازمان آب و برق مجوز اجرای طرح را در سد کرخه نمی دهد.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط کم آبی حاکم بر کشور، اجرای طرح پرورش ماهی در قفس توجیه اقتصادی بسیار بالایی دارد و اشتغال زایی قابل توجه ای را به دنبال دارد که امیدواریم به زودی شاهد رفع موانع اجرای آن در استان خوزستان باشیم.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار