مدیر مرکز تحقیقات ریزگرد دانشگاه شهید چمران اهواز:
مدیر مرکز تحقیقات ریزگرد دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به چگونگی کار مقابله با گرد و غبار در کانونهای ریزگردها گفت: نباید در کانونهای گرد و غبار جنگل ایجاد کنیم بلکه باید نوار درختی ایجاد کنیم و برای این کار نیازی به هکتارها نهال کاری نداریم.
کد خبر: ۶۱۷۹۳۲
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۴ 11 June 2018

مجید نبی‌پور در جلسه کارگروه تخصصی مخاطرات زیست محیطی خوزستان که امروز (21 خردادماه) برگزار شد، اظهار کرد: یک طرح جامع مقابله با ریزگردها مرحله به مرحله توسط دانشگاه شهید چمران اهواز انجام شده است. همچنین طرحی در رابطه با بخش تحقیقات مقابله با ریزگردها به این دانشگاه ارائه شده است.

وی با اشاره به چگونگی کار مقابله با گرد و غبار در کانونهای ریزگردها افزود: در حال حاضر اداره کل منابع طبیعی خوزستان کارهای زیادی در خصوص مقابله با گرد و غبار انجام می‌دهد اما نمی‌داند انرژی را در کدام منطقه مصرف کند. به طور مثال باید به دنبال بادشکن‌های غیرجاندار باشند. ما نباید جنگل ایجاد کنیم بلکه باید نوار درختی ایجاد کنیم و برای این کار نیازی به هکتارها نهال کاری نداریم.

مدیر مرکز تحقیقات ریزگرد دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان اینکه باید میانگین شوری آب در حالت کم‌آبی در نظر گرفته شود، تصریح کرد: در این حالت باید به جای آب‌رسانی به 7 هزار هکتار به 20 هزار هکتار آب‌رسانی شود. برای کنترل ریزگردها تنها باید عرصه مرطوب شود و نمی‌شود همه آب موجود را به کانون ریزگرد جنوب شرق اهواز ببریم.

نبی‌پور بیان کرد: پیشنهاد می‌کنیم نظارت و مدیریت اجرا طرح‌های مقابله با ریزگردها به دانشگاه شهید چمران اهواز سپرده شود و کار با کمک کارشناسان منابع طبیعی و سازمان آب و برق انجام شود.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار