با برگزاری نخستین جلسه، مجمع سلامت شهرستان خرمشهر کار خود را به صورت رسمی آغاز کرد.
کد خبر: ۶۱۷۹۳۳
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲ 12 June 2018

عصر امروز و با حضور معاون اجرایی معاونت آموزشی وزارت بهداشت و درمان، رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان و به ریاست فرماندار خرمشهر مجمع سلامت خرمشهر نخستین جلسه خود را با نمایندگان انجمن ها برگزار کرد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان در این نشست بر لزوم توسعه فرهنگ عمومی برای ارتقای سلامت تاکید کرد و گفت: هزینه های بخش درمانی از جمله تهیه امکانات قابل توجه است و بر همین اساس باید نگاه ویژه ای به حوزه سلامت وجود داشته باشد و همه حس کنند در خصوص کاهش هزینه ها و افزایش سطح سلامت دخیل هستند.

علیرضا آموزنده، ورود سمن ها برای پیشگیری از شیوع بیماری های شایع ضروی دانست و بیان کرد: در منطقه بیماری های همچون فشار خون، دیابت و چاقی که مرتبط با فرد هستند شایع است و سازمان های مردم نهاد می توانند در زمینه نهادینه کردن مباحث مرتبط با پیشگیری بسیار موثر باشند.

وی با بیان اینکه پیشگیری بهتر از درمان است در حد یک شعار باقی مانده است، افزود: در کشور درمان محوری بیش از پیشگیری مورد توجه قرار میگیرد و از مصادیق آن می توان به مورد تشویق قرار گرفتن احداث مراکز درمانی و بی توجهی به اقدامات پیشگیرانه در مقابل اقدامات درمان محور اشاره کرد.

آموزنده ابزار امیداواری کرد: سهم افراد در حوزه سلامت مهمترین خروجی این جلسه و دیگر جلسات مجمع سلامت خرمشهر باشد

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار