معاون اجرایی معاونت آموزشی وزارت بهداشت تأکید کرد:
معاون اجرایی معاونت آموزشی وزارت بهداشت گفت: راه اندازی سرای محلات در خرمشهر می تواند نقش بسزایی در امر آموزش حوزه سلامت داشته باشد.
کد خبر: ۶۱۷۹۳۷
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹ 12 June 2018

میر احمد اخوان در نخستین جلسه مجمع سلامت خرمشهر اظهار کرد: تاکنون تصمیم گیری ها از بالا به پائین بوده به نحوی که هر تصمیم اتخاذ شده ای در سطح وزارتخانه در روستاها هم اجرا می شد اما حالا تصمیم بر این است که روند برعکس شده و و از مردم خواسته شود تا مطالبات خود را مطرح کنند.

وی، راه اندازی سرای محلات را اقدامی در راستای دخیل کردن بیشتر مردم در امر سلامت دانست و توضیح داد: در بحث سلامت بسیاری از مشکلات همچون افزایش ضایعات نخاعی و گرایش به سمت دخانیات نیازمند اقدام در حوزه آموزش است که سیستم بهداشت به تنهایی توان آموزش همگانی را ندارد و در قالب سرای محلات می توان این آموزش ها را مردم به خصوص نسل جیدد منتقل کرد.

معاون اجرایی معاونت آموزشی وزارت بهداشت با تأکید بر اینکه همه نهادها از جمله آموزش و پروش تا نهادهای انتظامی در بحث سلامت جامعه دخیل هستند، گفت: همه از آموزش و پروش، نهادهای نظامی، رسانه ملی و همینطور ائمه جمعه و جماعات در قبال سلامت مردم مسئولند و وظیفه دارند تا مردم را از آنچه جامعه را تهدید می کند آگاه سازند.

اخوان همچنین نقش مردم را به عنوان کلیدی ترین نقش در ارتقای سلامت دانست و بیان کرد: در نهایت خوش بینی سهم بهداشت در حوزه سلامت ۲۰ تا ۲۵ درصد است و باید از کمک مردم و خیران سلامت استفاده شود.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار