معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز گفت: از آنجایی که مدیریت پسماند با چالش جدی مواجه است سیاست گذاری جدی برای مدیریت پسماندها در البرز در اولویت قرار گرفته است.خسرو ارتقایی در سی و یکمین جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان البرز، گفت: جمع آوری و دفن بهداشتی زباله های شهری از مهمترین مسائل و مشکلات شهرها است که دولت نیز با اهتمام به این موضوع طرح ساماندهی و تجمیع سایت های زباله را در دستور کار مدیریت شهری قرار داده است.
کد خبر: ۶۱۸۳۷۴
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۷ 12 June 2018

به گزارش تابناک البرز : خسرو ارتقایی در سی و یکمین جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان البرز، گفت: جمع آوری و دفن بهداشتی زباله های شهری از مهمترین مسائل و مشکلات شهرها است که دولت نیز با اهتمام به این موضوع طرح ساماندهی و تجمیع سایت های زباله را در دستور کار مدیریت شهری قرار داده است.

وی افزود: دولت سیاستگذاری جدی را برای مدیریت پسماند به عنوان یک اولویت در مدیریت‌شهری و مناطق روستایی در دستور کار قرار داده و برای این موضوع در استان البرز نیز مصوبات متعدد و تسهیلات و حمایت‌های مختلفی را از فعالیت‌های مرتبط با مدیریت پسماند انجام شده اما در شرایط کنونی مطلوب نیست. 

وی افزود: در این راستا باید اقدامات اساسی از طریق مطالعات راهبردی و انتخاب سرمایه گذار خصوصی در مدیریت پسماندها مورد توجه قرار گیرد. 

ارتقایی با عنوان اینکه در خصوص سایت مدیریت پسماند صنعتی و ویژه در 30 هکتار اراضی تصمیم گیری شد، تصریح کرد: برنامه زمانبندی انجام مطالعات راهبردی و انتخاب سرمایه گذار در مرکز دفن حلقه دره (برای حدود یک هزار تن در روز) ارائه شد و مقرر گردید اقدامات معطل مانده سازمان پسماند در فرصت باقی مانده، دنبال شود. 

معاون استاندار با اشاره به انتخاب مشاور ذی‌صلاح برای انجام مطالعات طرح جامع و عملیاتی سایر شهرهای استان توسط سازمان همیاری های استان، افزود: در این نشست در خصوص اجرای پروژه استحصال گاز و بازچرخانی شیرابه، ایجاد کمربند فضای سبز و جنگلکاری در مرکز دفن حلقه دره تصمیم گیری های لازم اتخاذ شد 

ارتقائی گفت: همچنین برای جانمایی تاسیسات مورد نیاز طرح ساماندهی مرکز دفن حلقه دره در 20 هکتار اراضی مربوطه در قالب طرح توسعه، تصمیماتی گرفته شد.

معاون استاندار گفت: در خصوص پسماندهای الکترونیکی و پزشکی استان، مقرر شد طی مکاتبه ای با شرکت شهرک های صنعتی در ارتباط با پیگیری بازیافت صنایع، اقدامات لازم انجام شود. 

وی به موضوع مدیریت پسماند صنعتی اشاره کرد و گفت: مدیریت این‌گونه پسماند نیز از موضوعات مهم و اساسی است و اداره کل محیط زیست استان برنامه‌ها و اقداماتی را در این‌‌باره داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار