در جلسه مسئولان اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بندر ماهشهر و اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان، طرح توسعه حرم مطهر امام ‎ زاده حمزه (ع) بررسی و ارزیابی شد .
کد خبر: ۶۱۸۹۱۸
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۸ 14 June 2018

سارا عبادی، رییس اداره میراث فرهنگی بندرماهشهر، با اشاره به این ‎که حرم مطهر امام‎زاده حمزه (ع) در حد فاصل 25 کیلومتری جاده بندر ماهشهر به هندیجان واقع شده است افزود: ساختمان موجود که از جمله آثار ثبت ‎شده شهرستان در فهرست آثار ملی است، پس از تخریب بنای اولیه در دوره قاجار بار دیگر بنا گردید.

وی با بیان این‎ که اهمیت تاریخی بنا و کمبود فضاهای موجود برای زائران پرشمار، سبب برگزاری نشست میان مسئولان اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بندر ماهشهر و اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان شد، اضافه کرد: در راستای این نشست چگونگی کمی و کیفی اجرای طرح جامع با حفظ شرایط و ضوابط بنای موجود مورد بحث و ارزیابی قرار گرفت.

عبادی خاطرنشان کرد: براساس شجره‎نامه موجود، امامزاده حمزه (ع) با هشت واسطه به امام موسی کاظم (ع) می‎رسد. در شرح احوال ایشان آمده است که در نیمه دوم قرن سوم هجری در زمان امام حسن عسکری (ع) از مسیر بازرگانی دریایی آن روزگار (رودخانه زهره) به سمت خاک ایران به صورت گروهی چندنفره جهت تبلیغ دین خدا و حقانیت اهل بیت (ع) حرکت کردند و زمانی که به ایران رسیدند، توسط حاکمان عباسی مورد تعقیب قرار گرفته و در محلی به نام غزاله (مکان کنونی) دستگیر و به شهادت رسیدند.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار