جمعیت هلال احمر خوزستان در مراسمی از خیران و فعالان خوزستانی در کمک به زلزله زدگان کرمانشاه تقدیر و تشکر کرد.
کد خبر: ۶۱۹۴۷۹
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۸ 15 June 2018

جمعیت هلال احمر خوزستان در مراسمی در سینما هلال اهواز از خیران و فعالان خوزستانی در کمک به زلزله زدگان کرمانشاه تقدیر و تشکر کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان در این مراسم با اشاره به اینکه خوزستان یادآور ایثارگری ها، تلاش ها و رشادت های هشت سال دفاع مقدس است، اظهار کرد: هم استانی های بسیاری برای کمک به مردم زلزله زده کرمانشاه وارد میدان شدند؛ امیدورام قدردان این تلاش های باشکوه مردم و کمک های شایان آنها در حمایت از مردم زلزله زده باشیم.

علی خدادادی با ابراز امیدواری از زدودن غبار محرومیت از چهره زرخیر خوزستان با همکاری همه جانبه مسئولان استان افزود: جمعیت هلال احمر به عنوان یکی از حلقه های وصل بین نیازمندان و توانمندان برنامه هایی را در راستای رفع محرومیت از حاشیه های شهر و نیازمندان سراسر خوزستان که از حداقل های زندگی بهره مند نیستند، با کمک خیران اجرایی کنیم.

وی با ابراز امیدواری از اینکه با برنامه ریزی مناسب نیازهای این افراد با همکاری فرابخشی در حوزه های مختلف مرتفع شود، تصریح کرد: در سال های اخیر تلاش های خوبی صورت گرفته و امیدوارم بتوانیم با سازماندهی اعضا و خیران در خانه های هلال با نیازسنجی نیازمندان نیازهای آنها را در حوزه های مختلف تأمین کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز در این مراسم با اشاره به خدمات رسانی شبانه روزی امدادگران هلال احمر به قشر نیازمند و آسیب پذیر اظهار کرد: با این همه مشکلات معیشتی امدادگران هلال احمر بدون داشتن هیچ رابطه استخدامی نسبت به ارائه خدمات رسانی های مستمر اقدام می کنند.

ایرج نظری افزود: امدادگران هلال احمر در بخش های درمانی ـ بهداشتی همکاری مشترک دارند؛ همچنین در زمان وقوع حوادث، کمک های مردمی، حمایت افراد نیازمندان نیز فعال هستند و کارهای وسیعی در حیطه هلال احمر تعریف شده است.

وی با تقدیر از همکاری هلال احمر با این دانشگاه تصریح کرد: راه اندازی درمانگاه های تخصصی در مجموعه هلال احمر و دیگر اقدامات همه بیشتر برای خدمات رسانی به قشر نیازمند و محروم است.

نظری در پایان بیان کرد: با وجود این مشکلات معیشتی و وضعیت بد اقتصادی در امرار معاش خیلی سخت پیدا می شود، کسانی که در راه خدا و بدون چشمداشت به مردم خدمت رسانی کنند.

امام جمعه موقت اهواز نیز در این مراسم اظهار کرد: قرائن نشان می دهد که روز جمعه اول ماه شوال و عید فطر باشد؛ کم پیش می آید که دو ماه پشت سر هم 29 روزه باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن زاده با اشاره به پهناور بودن استان خوزستان افزود: امدادگران هلال احمر همواره در بخش درمان، حوادث، زلزله و دیگر موارد خدمات رسانی های خوبی به مردم دارند؛ امدادگران هلال احمر همیشه ایثار و از خودگذشتگی بسیار زیبایی را به منصه ظهور می گذارند.

وی تصریح کرد: بخش مهمی از آیات، روایات، سیره پیامبر و ائمه اطهار به خدمت به خلق الله پرداخته شده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن زاده اضافه کرد: خدمت به مردم و جامعه خدمت می کنند، خصوصا به کسانی که در جامعه با یک بن بست مواجه شده اند و ارزش بیشتری دارد؛ هلال احمر نیز به این گونه افراد در حوادث، زلزله و درمان خدمت رسانی می کند.

وی در پایان عنوان کرد: الگوی صحیح در سبک زندگی که مقام معظم رهبری تأکیدات بسیاری به آن دارند فقط نگاه به نکات منفی نیست بلکه باید به زیبایی ها نیز توجه داشت.

مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر خوزستان در حاشیه این مراسم اظهار کرد: یک هزار و 500 نفر در زمینه جمع آوری کمک های مردمی، بسته بعدی، ارسال و توزیع آن در مناطق زلزله زده کرمانشاه فعالیت کردند.

مجتبی طحان افزود: 35 امدادگر و نجاتگر نیز به مدت سه ماه در استان کرمانشاه اقامت داشتند؛ همچنین 30 نفر از اعضای تیم ساماندهی حمایت های روانی و اجتماعی پس از بلایا (سحر) نیز حدود یک ماه و نیم در مناطق زلزله زده حضور داشتند.

وی با اشاره به اینکه در این جشن از تعدادی افراد به نمایندگی تقدیر و هدایا و لوح سایر فعالان نیز به شهرها ارسال می شود، یادآور شد: یک تیم 15 نفره بهداشت و درمان اضطراری نیز 10 روز در استان کرمانشاه فعالیت داشتند.

مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر خوزستان در پایان خبر داد: در جشن گلریزان نیز دو میلیارد ریال به صورت وجه نقدی جمع آوری و دو دستگاه کولر نیز اعطاء شد؛ یک قطعه زمین یک هزار متری در کوت عبداله و یک قطعه زمین 300 متری نیز در حمید آباد امیدیه برای ساخت پایگاه های هلال احمر اعطاء شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار