رئیس انجمن برنج خوزستان:
رئیس انجمن برنج خوزستان گفت: اگر قرار باشد مزارع نیشکر سبز و خرم باشند و با تمام ظرفیت در این مزارع کشت انجام بگیرد اما برنجکاری در خوزستان تعطیل شود، پذیرفتنی نیست و برنجکاران با این موضوع کنار نخواهند آمد.
کد خبر: ۶۱۹۹۵۱
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰ 23 June 2018

محمد سواری در خصوص بحث محدودیت کشت برنج در استان اظهار کرد: اگر قرار باشد مزارع نیشکر سبز و خرم باشند و با تمام ظرفیت در این مزارع کشت انجام بگیرد اما برنجکاری در خوزستان تعطیل شود، پذیرفتنی نیست.

وی افزود: بیان این موضوع از موضع تهدید یا زور گفتن به مسئولان نیست بلکه به دلیل آن است که تنها راه امرار معاش و کسب درآمد برخی از مردم در خوزستان فقط از کشت برنج است و با تعطیلی کشت برنج دیگر درآمدی نخواهند داشت.

رئیس انجمن برنج خوزستان تصریح کرد: اگر قرار باشد کشت برنج در خوزستان از بین برود بسیاری از کسانی که در این زمینه کار می‌کنند بیکار خواهند شد و با توجه به این‌که آن‌ها نه بیمه دارند و نه از جایی حقوق دریافت می‌کنند، زندگیشان به طور کامل تعطیل خواهد شد.

سواری بیان کرد: انتظار داریم مسئولان در کنار مردم و کشاورزان قرار بگیرند و با همکاری که با مردم و کشاورزان در استان خواهند داشت زمینه را برای کشت برنج و حل مشکلات برنجکاران استان مهیا کنند تا آن‌ها بتوانند به کشت و امرار معاش بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به مسایل و مشکلاتی که در بحث اشتغال در استان وجود دارد و این‌که معیشت بسیاری از خانواده‌ها در خوزستان در گرو کشت برنج است، نمی‌توان به آسانی کشت برنج را در خوزستان حذف کرد و به یکباره این کشت را ممنوع اعلام کرد.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار