هوشنگ حسونی زاده:
معاون مطالعات پایه سازمان آب و برق خوزستان با رد ادعای انتقال آب از رودخانه کارون به بصره گفت: در خوزستان هیچ آب اضافه‌ای برای انتقال وجود ندارد و ادعای انتقال آب رودخانه کارون به بصره صحیح نیست و آن را تکذیب می‌کنم.
کد خبر: ۶۲۱۷۷۰
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۵ 20 June 2018

هوشنگ حسونی زاده با اشاره به صحبت های مطرح شده در خصوص انتقال آب کارون به بصره اظهار کرد: در استان خوزستان در بحث تامین آب با مشکلاتی مواجه هستیم و ادعای انتقال آب رودخانه کارون به بصره صحیح نیست.

به گزارش"تابناک" وی افزود: هیچ آب اضافه‌ای در خوزستان برای انتقال وجود ندارد و این‌که عنوان می‌شود که قرار است آبی از کارون به بصره منتقل شود اصلا صحت ندارد و صحبت‌های مطرح شده در این خصوص از پایه نادرست است.

معاون مطالعات پایه سازمان آب و برق خوزستان تصریح کرد: هیچ مذاکره، جلسه و یا صحبتی نه در وزارت نیرو و نه در سازمان آب و برق خوزستان در خصوص انتقال آب از کارون به بصره انجام نگرفته است و این موضوع را به صورت کامل تکذیب می‌کنم.

حسونی زاده بیان کرد: اگر در استان آبی وجود داشت، با توجه به وجود اراضی با استعداد برای کشاورزی در استان، نسبت به تامین آب آن اراضی و توسعه کشاورزی در خوزستان تلاش می‌کردیم.

در روزهای گذشته خبری به استناد فیلمی از تلویزیون بلادی عراق در فضای مجازی دست به دست شد که مدعی می‌شد به دلیل سدسازی‌های ترکیه و کم شدن آب دجله و فرات، ایران آب رودخانه کارون را به بصره انتقال خواهد داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار