بعد از گذشت سه روز؛
رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان بهبهان از مهار آتش سوزی کوه حاتم در حد فاصل مرز بین استان کهگیلویه و بویراحمد و استان خوزستان خبر داد.
کد خبر: ۶۲۲۲۴۱
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۴ 22 June 2018

سید جمال موسویان با اشاره به کاهش وزش باد در روز جاری اظهار کرد: از ساعتی قبل آتش سوزی کوه حاتم مهار شده و تنها دودمانده های روی کنده های درختان باقی مانده است.

وی با بیان اینکه این چند روز آتش سوزی در مرز مشترک بین استان های کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان رخ داد، افزود: از نظر حوزه و تقسیمات کشوری وقوع این آتشسوزی در حوزه خوزستان نبود اما ما برای مهار آتش سوزی همکاری داشتیم.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان بهبهان با اشاره به اینکه بالگرد سه نوبت برای هلی بُرد نیروها، انتقال آب و آذوقه به منطقه اعزام شد، تصریح کرد: بالغ بر ۲۰۰ نفر نیرو از استان خوزستان در مهار این آتش سوزی همکاری داشتند.

موسویان با تقدیر از همکاری مردم ادامه داد: انجمن رفتگران طبیعت بهبهان، بخشداری ها، فرمانداری های لنده، بهمئی و بهبهان، سپاه، منابع طبیعی، محیط زیست، مردم، بسیج، هلال احمر و همه برای مهار آتش سوزی همکاری خوبی داشتند.

وی عنوان کرد: با مدیریت نیروها و همکاری برای مهار از گسترش آتش به محدوده جنگل های خوزستان جلوگیری کردیم.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان بهبهان تأکید کرد: باید در محدوده جنگل های زاگرسی مشترک هر سه شهرستان لنده، بهمئی و بهبهان از راه دسترسی از تنگ بَن تا تنگ سولک بهره مند باشیم.

موسویان در ادامه انتقاد کرد: با توجه به اینکه ۳۰ درصد از جنگل های زاگرس ایران در استان های کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان واقع شده باید پیش از این هلی کوپتر آب پاش بین این دو استان مستقر می شد.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار