دبیر نظام صنفی کشاورزی خرمشهر:
دبیر نظام صنفی کشاورزی خرمشهر گفت: در حالی که این روزها کشاورزان و نخلداران نیاز شدید به آب دارند، شرکت های نیشکری نمی گذارند آبی به خرمشهر و آبادان برسد.
کد خبر: ۶۲۲۴۱۱
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۵ 23 June 2018

نجم عبیدزاده افزود: اگر چه بر اساس مصوبه ستاد خشکسالی استان خوزستان، سهم آب کشاورزی و نیشکر مشخص شده بود اما ظاهرا فقط شرکت های نیشکری حق استفاده از آب را دارند و کشاورزان آبادان و خرمشهر محروم از آب هستند.

وی گفت: ما قبلا هم هشدار داده بودیم که کشاورزان با وجود کانال‌های پرآب نیشکر، ممنوعیت کشت و بی آبی را نمی پذیرند و تاکید داشتیم ممنوعیت یا محدودیت کشت باید برای همه یکسان باشد. ما انتظار داریم سهم آبی که نیشکر برداشت می کند برای ما شفاف سازی و مدیریت شود.

عبیدزاده تاکید کرد: اکنون که با بحران شدید آب روبرو هستیم از خیر آب کشاورزی گذشتیم ولی فقط شرکت های نیشکری بگذارند آب شرب به مردم خرمشهر و آبادان برسد چون وضعیت آب شرب این مناطق اصلا مناسب نیست.

وی گفت: هم اکنون شوری آب در آبادان و خرمشهر بسیار بالاست و عملا باغات در حال نابودی هستند و باید منتظر خسارت سنگین باشیم. امسال افت محصول زیادی داریم و جهاد کشاورزی در حال برآورد خسارت است.

دبیر نظام صنفی کشاورزی خرمشهر گفت: برخی باغات خرمشهر که پس از ۲۵ سال احیا شده اند اکنون به دلیل بی آبی و شوری بالای آب خشک شده اند.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار