استاندار خوزستان خبر داد
استاندار خوزستان گفت: تمام تلاش و برنامه‌ریزی ما برای افتتاح خط دوم پروژه آبرسانی غدیر تا 15 تیرماه به شهرهای آبادان و خرمشهر است تا شرایط آبی این دو شهر به حالت عادی برسد.
کد خبر: ۶۲۲۵۲۷
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۲ 23 June 2018

غلامرضا شریعتی ظهر امروز در شورای برنامه ریزی خوزستان اظهار کرد: بانک مرکزی مکلف است در طول سال سهم ۱۴.۵ درصدی وزارت نفت و همچنین سهم سه درصد استان های نفتخیز، گازخیز و کمتر توسعه یافته را واریز کند.

به گزارش"تابناک" وی افزود: از ماحصل درآمدها صندوق توسعه ملی هم سهمی دارد و در نهایت این مبالغ باید به صورت ماهانه واریز در یازدهمین ماه از سال محاسبه شود.

استاندار خوزستان تصریح کرد: در حال حاضر به محض پرداخت به بانک ملی سهم صندوق توسعه و وزارت نفت را مستقیم واریز می کند ولی سهم استان ها را به خزانه واریز می کند.

شریعتی بیان کرد: به مسئولان ملی اعلام شد که چرا باید صندوق ملی توسعه و یا وزارت نفت پول حاصل از تولید و صادرات نفت را مستقیم دریافت کند اما سهم استان ها ابتدا به خزانه واریز شود؟

وی عنوان کرد: در سطح ملی پیگیری برای واریز مستقیم حق سه درصد نفت به حساب استان انجام و به دنبال مکلف کردن بانک ملی برای این کار هستیم؛ باید ساز و کاری طرح شود که بانک ملی هرچه سریعتر سهم استان ها را واریز کند.

استاندار خوزستان یادآور شد: آب کشور و استان شرایط مناسبی ندارد و در جنوب خوزستان با مشکل جدی مواجه هستیم؛ ای.سی آب در شهرهای آبادان و خرمشهر بالا بوده که بعد از تلاش های بسیار آن را تا ۵ هزار و ۷۰۰ کاهش دادیم.

شریعتی ادامه داد: آبرسانی به مردم شادگان، آبادان و خرمشهر در ذیل اجرایی شدن طرح غدیر تا ۱۵ تیر ماه سال جاری انجام می شود؛ هرچند باز هم شرایط مناسبی نخواهد بود ولی بعد از آن برای بازگشت به وضعیت عادی و مطلوب تلاش می کنیم.

وی اظهار کرد: بزرگترین طرح آبرسانی کشور همین طرح غدیر است که آبرسانی بیش از دو میلیون نفر را انجام می دهد؛ در سال گذشته حداقل ۱۰۰ کیلومتر خط لوله دو هزار کار شده است.

استاندار خوزستان اضافه کرد: قبلا آبرسانی طرح از کرخه و بعد دز برای شهرهای جنوبی بود ولی اکنون دزفول، بهبهان، رامشیر، بندر امام، اندیمشک و برخی شهرهای دیگر در سایر نقاط استان نیز به آن افزوده شده است.

شریعتی با تأکید بر اینکه باید به اجرای این پروژه سرعت ببخشیم، گفت: امکان عقب انداختن اجرای پروژه های آبرسانی شرب واقعا وجود ندارد و هرچند دولت پای کار است ولی مسئولان اجرایی استان نیز باید از توقف و همچنین سرعت بخشی به آن کمک کنند.

وی در پایان خبر داد: برنامه ریزی شده تا پروژه های بالای ۶۰ درصد فیزیکی را با در اختیار قرار دادن منابع پیش بینی شده را امسال به افتتاح برسانیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار