معاون فناوری پارک علم و فناوری خوزستان:
معاون فناوری پارک علم و فناوری خوزستان نبود سرمایه گذار در حوزه استارتاپ ها را یکی از معضل های این حوزه عنوان کرد و گفت: باید تلاش کنیم صنعت سرمایه گذاری استارتاپی در کشور شکل گیرد.
کد خبر: ۶۲۲۵۵۲
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۸ 24 June 2018

جمشید افشانی اظهار کرد: با توجه به نوظهور بودن کسب ‌و ‌کارهای استارتاپی و موج به وجود آمده در این حوزه، تشکیل و تکمیل حلقه های زنجیره اکوسیستم استارتاپی ما باید بستر را فراهم کنیم؛ وقتی بستر فراهم شد و جهت دهی مناسب صورت گرفت بخش خصوصی شکوفا می شود.

وی با بیان اینکه چهار حلقه مهم زنجیره اکوسیستم استارتاپی، ایده پردازی، تیم سازی، آموزش و حلقه سرمایه گذاری است، افزود: با توجه به شاخص های موجود حلقه اول شکل گرفته و دغدغه فرهنگ سازی تفکر خلاق و ایده پردازی مرتفع شده است؛ برای مثال در سال ۹۶ در جشنواره های ایده پردازی پارک علم و فناوری خوزستان تعداد ۳۹۴ ایده توسط اشخاص مختلف ارایه شده و همچنین تعداد ۸۸ ادعا برای اختراع ثبت شده که از این تعداد ۵۹ اختراع تایید شده است.

افشانی با اشاره به اینکه دغدغه اول ما بهبود فرهنگ ایده پردازی و کسب و کارهای خلاق بود، عنوان کرد: حلقه و دغدغه دوم برای تشکیل اکوسیستم استارتاپ، تیم سازی بود. یکی از اقدامات اولیه در این خصوص جذب خروجی دانشگاه ها و در واقع فارغ تحصیلان دانشگاهی است که در این راستا در بیشتر دانشگاه های استان مراکز رشد و کانون های شکوفایی خلاقیت و نوآوری راه اندازی شده است تا خروجی دانشگاه ها ورودی به اکوسیستم باشد.

معاون فناوری پارک علم و فناوری خوزستان افزود: بعد از راه‌اندازی خانه استارتاپ اهواز، مرحله اول ما شناسایی استارتاپ ها بود اما آنچه رخ داد استقبال استارتاپ ها از این موضوع بود و تا کنون ۵۹تیم درخواست عضویت داده اند که نزدیک به ۳۰تیم ارزشیابی شده است.

وی با انتقاد از اینکه استارتاپ ها آموزش، که حلقه سوم اکوسیستم استارتاپ است را جدی نمی گیرند، گفت: آموزش به سبک گذشته و سنتی دیگر فایده ای ندارد باید آن را به سمت کوچینگ ببریم. البته بحث منتورینگ هم باید مورد توجه قرار گیرد. اگر آموزش هم تمام شود حلقه سوم اکوسیستم را گذرانده ایم.

افشانی یادآور شد: اما حلقه مهم و چهارم این اکوسیستم، حلقه جذب سرمایه گذار است که ما پیش بینی می کنیم در آینده یکی از مشکلات استارتاپ ها در استان خواهد بود؛ تاکنون تلاش هایی در این خصوص انجام داده ایم اما باید سرمایه گذار سنتی را به سمت استارتاپ ها هدایت کنیم.

وی افزود: باید به سمت فرهنگ سازی سرمایه گذاری استارتاپی در استان برویم؛ حوزه استارتاپ در خوزستان همه المان های یک صنعت را دارد سرمایه گذاران را قانع کنیم به این حوزه ورود کنند.

معاون فناوری پارک علم و فناوری خوزستان در پایان از آمادگی پارک علم و فناوری خوزستان برای حمایت از همه رویدادها در حوزه استارتاپ و به ویژه جذب سرمایه گذار خبر داد و گفت: هر کاری لازم باشد انجام میدهیم تا اکوسیستم استارتاپی در استان شکل گیرد.

در این مسابقات ۱۰ استارتاپ شرکت کرده بودند که از این تعداد سه استارتاپ به مسابقات اینوتکس کشوری اعزام خواهند شد.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار