رئیس اداره میراث فرهنگی آبادان و خرمشهر از آغاز تالیف کتابی با موضوع معرفی هنرمندان صنایع دستی شهرستان‎های آبادان و خرمشهر خبر داد.
کد خبر: ۶۲۳۰۱۵
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۲ 24 June 2018

سجاد پاک‎گهر در این‎باره اظهار داشت: در روزهای گذشته جلسه‎ای با حضور مدیر اداره میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند و مدیر گردشگری این سازمان برگزار کردیم.

او ادامه داد: در این جلسه که با حضور نمایندگان صنایع دستی شهرستان‎های آبادان و خرمشهر برگزار شد، تصمیم بر آن گرفته شد که آثار واجد شرایط چاپ در کتاب، شناسائی و انتخاب شوند.

رئیس اداره میراث فرهنگی آبادان و خرمشهر با بیان این‎ که قرار است در این کتاب سوابق فعالیت هنرمندان صنایع دستی آبادان و خرمشهر و معرفی آثار آنان به چاپ برسد، افزود: این کتاب درحال حاضر در مرحله جمع‎آوری اطلاعات می‎باشد و در فاز اول آثار هنری مربوط به شهرستان آبادان را گردآوری کردیم و در حال انتخاب آثار هستیم.

او با اشاره به این ‎که این کتاب توسط سازمان منطقه آزاد اروند به چاپ خواهد رسید و اقدامات کارشناسی و فنی و نیز گردآوری اطلاعات آن نیز بر عهده اداره میراث فرهنگی است، پیش‎بینی کرد: کار چاپ و نشر این کتاب ظرف سه ماه آینده به اتمام برسد.

پاک‎گهر معرفی ظرفیت‎های صنایع دستی موجود در منطقه را از جمله اهداف چاپ این کتاب عنوان کرد و افزود: با چاپ این کتاب صنعتگران به تولید بیشتر محصولات تشویق خواهند شد و به ایجاد بازار فروش صنایع دستی به ادارات، ارگان‎ها و سازمان‎های موجود در منطقه نیز کمک بسزایی خواهد شد.

او بیان کرد: پس از چاپ، طی مراسمی با حضور صنعتگران از کتاب رونمایی خواهد شد.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار