نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی:
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تا روز گذشته ورودی آب از طریق طرح غدیر در شهرستان آبادان به حدود 110 هزار متر مکعب رسید، گفت: با توجه به این موضوع تا حدودی وضعیت کیفی آب در شهرستان آبادان بهبود پیدا کرد و با اقدامات دیگری که در شهرستان در حال انجام است، وضعیت آب آبادان بهتر خواهد شد.
کد خبر: ۶۲۳۰۳۱
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰ 24 June 2018

جلیل مختار با اشاره به اقدامات انجام گرفته در بحث بهبود کیفیت آب شرب شهرستان آبادان اظهار کرد: در خصوص بهبود وضعیت آب شرب آبادان چندین پروژه در حال اجرا است تا شاهد بهبود وضعیت کیفی آب در آبادان باشیم.

وی با اشاره به شوری آب در شهرستان آبادان افزود: بحث پیشروی آب دریا از سال‌های گذشته پیش بینی شده بود و با توجه به کاهش دبی آب شیرین رودخانه‌ها، پیشروی آب شور دریا از طریق اروندرود و بهمنشیر مساله‌ای بود که از سوی کارشناسان مطرح می‌شد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که از سال 1378 شوری آب در آبادان دیده شد، تصریح کرد: وزارت نیرو در این زمینه باید برنامه‌هایی از جمله احداث سدهای مختلف را در آبادان اجرایی می‌کرد تا بتواند جلوی پیشروی آب شور دریا را به آب‌های شیرین بگیرد تا شرایط کنونی که مردم با آن مواجه هستند، به وقوع نپیوندد.

مختار عنوان کرد: در سال گذشته کلنگ‌زنی احداث سدهای پایین دست و بالادست بهمنشیر و کارون آغاز شد اما احداث این سدها حدود سه سال زمان می‌برد تا پس از آن شاهد عدم ورود آب شور دریا به رودخانه‌های بهمنشیر و کارون باشیم. به جهت این‌که سه سال مدت زمان طولانی برای مردم است، به منظور جلوگیری از ورود آب شور دریا به کارون و بهمنشیر، احداث بندهای موقت از حدود 20روز گذشته در شهرستان آغاز شده است.

وی ادامه داد: طول این بند موقت حدود 150متر و ارتفاع آن در آب حدود 18متر است تا روز گذشته حدود 120 متر از این بند احداث شده است و نیروها در تلاش هستند تا این بند طی 5 یا 6روز آینده تکمیل شود. در صورت تکمیل این بند ورود آب شور به رودخانه کارون و بهمنشیر کاهش پیدا می‌کند و این مساله باعث می‌شود تا EC آب شرب کاهش پیدا کند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دومین مساله‌ای که به صورت ویژه به دنبال آن هستیم بحث تکمیل فاز دوم طرح آب غدیر است. از حدود 11ماه گذشته کار لوله‌گذاری این طرح از کرخه تا آّبادان آغاز شد و بیش از 90 کیلومتر تاکنون لوله‌گذاری شده است. کمتر از 5کیلومتر دیگر باقی مانده است تا آب از طریق طرح غدیر به آبادان برسد تا مردم از آبی با کیفیت بالاتر بهره‌مند شوند.

مختار با بیان این‌که تا روز گذشته ورودی آب از طریق طرح غدیر در شهرستان آبادان به حدود 110هزار مترمکعب رسید، ادامه داد: با توجه به این موضوع تا حدودی وضعیت کیفی آب در شهرستان آبادان بهبود پیدا کرد. با اقدامات دیگری که در شهرستان در حال انجام است، وضعیت کیفی آب آبادان بهتر خواهد شد.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار