در جلسه شورای سلامت شهرستان کهگیلویه مطرح شد؛
سبزی‌کاری در روستای چاه بردی از توابع بخش مرکزی کهگیلویه به علت استفاده از آب فاضلاب روستاهای بالادست آلوده است.
کد خبر: ۶۲۳۰۳۳
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۲ 25 June 2018

 به گزارش خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت، فرماندار کهگیلویه در نشست شورای سلامت شهرستان اظهار داشت: شهرداری باید مصوبات شورای سلامت در خصوص مشکلات کشتارگاه را اجرا کند.

علی پوزش با بیان اینکه شهرداری باید در صورت خراب شدن ماشین حمل گوشت وسیله نقلیه جایگزین داشته باشد، عنوان کرد: درب ورودی کشتارگاه و دیوارکشی آن باید تکمیل شود.

وی افزود: شهرداری دهدشت باید سریعتر به رفع مشکلات کشتارگاه دهدشت اقدام نماید.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه نیز اظهار داشت: سبزی‌کاری در روستای چاه بردی از توابع بخش مرکزی به علت استفاده از آب فاضلاب روستاهای بالادست آلوده است.

آبروان بیان کرد: میزان آلودگی این سبزی‌ها با توجه به نتیجه آزمایش‌های انجام گرفته بالا بوده و لازم است هر چه سریعتر در این باره چاره‌اندیشی شود.

وی افزود: آب دره تا قبل از رسیدن به روستا سالم است اما پمپاژی که برای آبیاری کشاورزی و سبزی از آن استفاده می‌شود آلودگی دارد.

آبروان ادامه داد: فاضلاب روستا از سه مسیر روانه دره می‌شود و مستقیم به مصرف سبزی‌ها می‌رسد.

بخشدار دیشموک نیز عنوان کرد: پنج روستای بخش دیشموک آب لوله‌کشی ندارند و از چشمه و رودخانه‌های مشترک با دام برای تأمین آب شرب استفاده می‌کنند.

وی افزود: آب یکی از روستاها به خاطر خرابی قطعه‌ای که هزینه آن 30 هزار تومان براورد می‌شود سه هفته قطع بود و رودسمه به خاطر شیر فلکه‌ای که هزینه آن 250 هزار تومان است آبرسانی نشده است.

امیریان همچنین از آلودگی چشمه معروف به «گیوه ترکن» در مسیر عبور به یاسوج خبر داد و گفت: این چشمه به علت روانه شدن فاضلاب روستای بالادستی آلوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار