فرماندار حمیدیه خبر داد
فرماندار حمیدیه گفت: کشاورزانی که مجوز کشت تابستانه دریافت کردند پیرو توافق قبلی و به تبعیت از مصوبه شورای بحران استان مقرر شد آب مورد نیاز در اختیارشان قرار گیرد.
کد خبر: ۶۲۳۲۷۷
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲ 25 June 2018

عاشور سواری پور در حمیدیه در رابطه با تجمع کشاورزان شهرستان حمیدیه در مقابل فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: حدود 4 تا 5 روز آب رودخانه کم شده است که به منظور حل این مشکل روز گذشته با حضور ردیس جهاد کشاورزی شهرستان، شرکت بهره برداری کرخه و شاوور و نماینده‌گان کشاورزان جلسه‌ای تشکیل شد.

وی افزود: کشاورزانی که مجوز کشت تابستانه دریافت کردند پیرو توافق قبلی و به تبعیت از مصوبه شورای بحران استان مقرر شد آب مورد نیاز در اختیار کشاورزانی که با جهاد کشاورزی و شرکت بهره برداری کرخه و شاورر عقد قرارداد کردند گذاشته شود.

فرماندار حمیدیه بیان کرد: با شرکت بهره برداری کرخه و شاوور نیز توافق شد که آب مورد نیاز گاومیش‌داران حوزه کرخه نور نیز رها سازی شود.

سواری پور عنوان کرد: آب پشت سد کرخه باید برای شهرستان حمیدیه،کانال وصیله، هویزه و دشت آزادگان و تامین آب شرب آبادان و خرمشهر رها سازی شود.

وی گفت: تامین آب مورد نیاز شهرهای آبادان و خرمشهر به صورت ثابت باید تامین شود اما برای مابقی ذخایر آب باید برنامه‌ریزی شود.

سواری پور با اشاره به ممنوعیت کشت برنج در حوزه کرخه بیان کرد: برخی از کشاورزان منطقه بدون مجوز اقدام به کشت برنج و برداشت آب می‌کنند که مقرر شد متخلفین به مقامات قضایی معرفی شوند.

در روزهای گذشته کمبود آب شرب و کشاورزی در برخی از شهرهای استان سبب نارضایتی و اعتراض شهروندان شد، شهرستان حمیدیه نیز با توجه به برخورداری از زمینهای وسیع کشاورزی و آغاز کشت تابستانه شاهد تجمع کشاورزی بود.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار