رييس اتحاديه عينك فروشان اهواز:
رييس اتحاديه عينك‌سازان و عينك فروشان اهواز گفت: افزایش نرخ ارز و تلاطم بازار آن، مستقیما به بدنه شغل ما صدمه وارد می‌کند و باعث افزایش قیمت‌ها می‌شود.
کد خبر: ۶۲۳۴۳۳
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۲ 25 June 2018

لامعلي آهنكوب نژاد با اشاره نوسانات بازار ارز اظهار کرد: در درون کشور تولیدات انبوه در بحث عینک وجود ندارد و تولیداتی نیز که وجود دارد، به اندازه مصرف کشور نیست و بیش از 90درصد عینک‌ها و لوازم موردنیاز، وارداتی هستند.

وی افزود: تلاطم بازار ارز مستقیما به بدنه شغل ما صدمه وارد می‌کند و باعث افزایش قیمت‌ها می‌شود و با توجه به اولویت مردم در بحث استفاده از عینک‌های طبی و آفتابی، مصرف کنندگان نیز با مشکل مواجه می‌شوند.

رييس اتحاديه عينك‌ سازان و عينك فروشان اهواز تصریح کرد: انتظار داریم از نظر تعرفه های گمرکی و تخصیص ارز دولتی به واردکنندگان عینک توجه ویژه ای به عینک سازی ها و عینک فروشی ها شود و در این زمینه تصمیمات مناسبی اتخاذ شود.

آهنکوب نژاد عنوان کرد: در صورتی که ارز دولتی به واردات عینک و سایر مواد مورد نیاز در بحث عینک سازی تخصیص داده نشود، شاهد افزایش قیمت‌ها خواهیم بود زیرا دلار روند افزایشی داشته و به همین منظور هزینه های واردات نیز افزایش پیدا می کند.

وی گفت: در حال حاضر به صورت کلی قیمت عینک در بازار افزایش چندانی پیدا نکرده، زیرا اجناسی که در بازار وجود دارد پیش از گرانی‌های نرخ ارز خریداری شده است. اما در صورتی که خریدهای جدیدی با نرخ ارز کنونی انجام بگیرد، قطعا شاهد افزایش قیمت‌ها خواهیم بود.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: عینک آفتابی ، عینک ، ارز ، دلار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار