استاندار خوزستان:
استاندار خوزستان گفت: مردم شهرهای آبادان و خرمشهر مطمئن باشند تا ۱۵ تیرماه جاری از آب باکیفیت و شیرین بهره مند می شوند.
کد خبر: ۶۲۳۴۹۹
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰ 26 June 2018

غلامرضا شریعتی افزود: در حال حاضر پروژه آب رسانی غدیر۲ از ایستگاه ام‌الدبس واقع در یکصد کیلومتری خرمشهر با شتاب و سرعت قابل توجهی در حال انجام است.

وی اظهار کرد: در روند اجرا و تکمیل این خط تاکنون ۷۰ مانع بزرگ برطرف شده است و هشت مانع باقی مانده نیز با تلاش شبانه روزی و بی وقفه متخصصان تا چند روز دیگر برطرف می شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شوری رودخانه بهمنشیر به ۱۲ هزار میکروموس رسیده است، گفت: با اتمام و بهره برداری از پروژه خط انتقال آب غدیر۲، آب رودخانه کرخه با شوری دو هزار میکروموس به این خط منتقل می شود.

شریعتی افزود: آب رودخانه کرخه پس از انتقال به خط آبرسانی غدیر۲ میان شهرهای آبادان، خرمشهر، اروندکنار، مینوشهر، چوئبده و شادگان به تناسب تقسیم می شود؛ این خط نیاز مردم به آب شیرین و با کیفیت را تا افق ۱۴۲۵-۱۴۳۰ رفع می کند.

شریعتی با بیان اینکه طرح غدیر به عنوان بزرگترین طرح آبرسانی کشور در استان خوزستان اجرایی شده است، اظهار کرد: این پروژه عظیم که از سال ۱۳۸۷ با اعتباری معادل ۹۵۰ میلیارد تومان آغاز شده که حدود سه سال دیگر به بهره برداری نهایی می رسد.

به گفته وی، با اتمام این پروژه آب سد دز که آبی استاندارد و با ای. سی زیر ۷۰۰ میکروموس است، جایگزین آب کرخه می شود.

استاندار خوزستان با بیان اینکه در سال ۹۵ و ۹۶ به علت کاهش نزولات جوی، خشکسالی افزون و همه گیر شد، تصریح کرد: با بهره برداری از طرح آبرسانی غدیر زمین های تشنه کشاورزی در منطقه نیز سیراب خواهند شد.

شریعتی با قدردانی از صبوری، بردباری و همراهی مردم شهرستان های آبادان و خرمشهر در راستای اجرای پروژه های در دست انجام برای کاهش شوری آب مصرفی و جلوگیری از ورود آب دریا به بهمنشیر و کارون گفت: از تمامی اقشار مختلف مردم از کودکان تا کهن سالان از کارگران تا کارمندان بابت سعه صدر و تحمل شان در برابر مشکل شوری آب صمیمانه سپاسگزارم و امیدوارم با بهره برداری از طرح آبرسانی غدیر به دغدغه ها و مطالبه به حق آنان پاسخ داده شود.

وی در پایان خبر منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر انتقال آب به عراق را کذب محض و توطئه دشمنان و مخالفان نظام اسلامی دانست که با هدف ایجاد تفرقه و دور کردن مردم از نظام منتشر شده است.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار