معاون قضایی دادگستری خوزستان خبر داد:
معاون قضایی دادگستری خوزستان گفت: خوزستان باید یک هزار قاضی داشته باشد اما تنها از حدود ۵۳۰ قاضی بهره مند است.
کد خبر: ۶۲۳۷۳۵
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱ 26 June 2018

حجت الاسلام سید جواد حسن زاده اظهار کرد: مطابق قانون اساسی اصل تفکیک قوا در قانون پذیرفته شد؛ اینکه در کشورهای دیگر این چنین است باید گفت کمتر کشوری به تفکیک و استقلالی را داشته باشند.

وی با بیان اینکه در اصل ۱۵۶ قانون ایران تفکیک قوا پذیرفته شده است، افزود: تفکیک قوا به معنای به معنای ارتباط نداشتن قوا با نیست بلکه به معنی تفکیک اختیارات و وظایف است.

حجت الاسلام حسن زاده با بیان اینکه استقلال نسبی درنظر گرفته شده برای دستگاه قضایی در خصوص قاضی مطلق است، بیان کرد: اگر قرار باشد که مردم نسبت به عدالت و توسعه آن احساس امنیت داشته باشند در ابتدا باید به استقلال قاضی در صدور رأی اعتماد پیدا کنند.

معاون قضایی دادگستری خوزستان با بیان اینکه همه مردم باید باور داشته باشند که در مقابل دستگاه قضائی یکسان هستند، گفت: همچنین همه مسئولان باید حقوق مردم را رعایت کنند.

وی با اشاره به لزوم بروز و ظهور منافع و مصالح نظام، اظهار کرد: احکام تنش زا در جامعه باید با مشورت در شورای تأمین اجرا کرد.

حجت الاسلام حسن زاده، یادآور شد: ورود پرونده ها به دستگاه قضایی استان در سال ۹۵ به میزان ۶۴۹ هزار بوده که سال گذشته با رشد ۴۰ هزار فقره ای پرونده به حدود ۶۹۰ هزار پرونده رسید.

معاون قضایی دادگستری خوزستان با اعلام این خبر که سال گذشته به ۶۸۰ هزار پرونده رسیدگی و مختومه شدند، ادامه داد: خوزستان باید یک هزار قاضی داشته باشد اما تنها از حدود ۵۳۰ قاضی بهره مند است؛ علاوه بر این دستگاه قضایی استان باید از وجود سه هزار و ۴۰۰ نیرو برخوردار باشد اما در حال حاضر با یک سوم نیروی مورد نیاز به امور مردم رسیدگی می کنند.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار