خلأ حضور دولت در رویداد همدان "۲۰۱۸" ملموس است و با توجه به ایران هراسی که در جهان به چشم می‌خورد، مدیر ارشد استان باید هر چه سریع‌تر نسبت به حساس کردن دولت به این رویداد اقدام کند.
کد خبر: ۶۲۴۳۲۸
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۱ 28 June 2018
سازمان جهانی گردشگری هرسال نشستی در خصوص گردشگری دارد که چهلمین نشست این اجلاس در سال ۲۰۱۸ در همدان برگزار خواهد شد. سازمان جهانی گردشگری unwto مستقر در شهر مادرید اسپانیا، زیرمجموعه سازمان ملل در بخش گردشگری است که در رابطه با امور جهانگردی و سیاست گذاری فعالیت می‌کند وامروزه پیشتازترین و شناخته شده‌ترین سازمان بین‌المللی مرتبط با سفر و گردشگری در جهان است.

همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین این روز‌ها در تکاپوی آماده شدن برای بزرگترین رویداد گردشگری است از مدیران تا مسئولین و متولیان گردشگری چه در بخش خصوصی چه در بخش دولتی در گیر این امر هستند.

به گزارش تابناک همدان، رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان همدان در خصوص رویداد ۲۰۱۸ و اقدامات صورت گرفته، گفت: رویداد ۲۰۱۸ فرصت مغتنمی است که برای گردشگری استان پیش آمده و باید از این فرصت به نحو احسن استفاده شود این فرصت هر چهل الی پنجاه سال یک بارنصیب یک کشور می‌شود بنابراین باید با تمام توان از این رویداد استقبال شود.

علی اصغر زبردست با بیان اینکه این فرصت برای ما حائز اهمیت است، افزود: همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن، از این فرصت به وجود آمده باید به خوبی استفاده کند، همه از فعالین اقتصادی و سیاسی گرفته تا مردم عادی باید منتفع شوند و هر کس سهم خودش را ببرد و ما معتقدیم این رویداد اثرات خوبی بر اقتصاد استان خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه دولت آنچنان که باید هنوز وارد موضوع "همدان ۲۰۱۸ " نشده است، افزود: این خلا در استان حس می‌شود و مدیر ارشد استان باید هر چه سریعتر دولت را با توجه به ایران هراسی که در جهان وجود دارد نسبت به این موضوع حساس‌تر نماید.

رییس اتاق بازرگانی همدان، با اشاره به اینکه سازمان میراث فرهنگی کشور به عنوان متولی امر نتوانسته این مساله را هضم کند و هنوز وارد صحنه نشده است، افزود: سازمان میراث فرهنگی باید وزارت امور خارجه را نسبت به مزایای رویداد "۲۰۱۸" حساس نماید و با توجه به اینکه شش ماه ازفرصت را از دست داده ایم، همدان آن طور که باید روی آنتن نرفته است.

زبر دست با بیان اینکه مردم همدان نیز هنوز با ماهیت همدان" ۲۰۱۸" آشنا نشده اند، افزود: باید رویداد همدان" ۲۰۱۸" برای مردم بازگو شود و از طرفی پتانسیل‌های گردشگری همدان نیز باید به کشور معرفی شود و قبل از هر کاری باید همدان را به کشور بشناسانیم و نقش رسانه‌ها باید در این زمینه پررنگتر شود.

وی در ادامه از حضور ۹۶ سفیر در همدان به دعوت اتاق بازرگانی خبر داد وگفت: سفرای خارجی مقیم ایران در تاریخ ۲۱ تا ۲۲ تیر ماه در همدان حضور خواهند داشت که این سفرا به همراه رایزن‌های اقتصادی خود از نزدیک با ظرفیت‌های توریستی و صنایع دستی و فرصت‌های اقتصادی استان همدان آشنا خواهند شد.

زبر دست خاطر نشان ساخت: در مرداد ماه سمیناری با حضور سفرای ایران در کشور‌های خارجی را خواهیم داشت که سفرای ما با حضور در این سمینار با همدان و با اهداف اجلاس جهانی آشنا خواهند شد.  

رییس اتاق بازرگانی استان همدان با اشاره به برنامه‌های مهم و تاثیر گذارپیش روی استان افزود: دعوت از سفرای خارجی در راستای رویداد" ۲۰۱۸ "بوده و حضور این افراد تبلیغات خوبی جهت میزبانی و معرفی همدان است.

وی با اشاره به نشست"Acd" و انتخاب همدان به عنوان پایتخت کشور‌های آسیایی نیز گفت: اولین نشست Acd در بنگلادش برگزار خواهد شد و ما به دنبال تهیه پیش نویس این نشست هستیم.

زبر دست اهداف اصلی اجلاس "Acd" را ارتقا همگرایی بین کشور‌های آسیایی اعلام کرد و افزود: سازمان میراث فرهنگی استان متولی برگزاری این رویداد است که درسال" ۲۰۱۸ " همدان به عنوان پایتخت کشور‌های آسیایی انتخاب شده است.

وی افزایش نقش آسیا برای تاثیر گذاری در معاملات جهانی و تبدیل آسیا به یک شرکت توانمند و همچنین گسترش بازار تجاری و مالی در منطقه آسیا را از مهمترین اهداف اجلاس Acd دانست و گفت: احیای جاده ابریشم به صورت بین المللی وهمکاری نزدیک و کامل بین سرمایه گذاران برای بهره برداری از سود مشترک از دیگر اهداف این اجلاس است.  

زبر دست با بیان اینکه "توریسم جاده ابریشم" به عنوان وسیله‌ای برای پرورش صلح و مفهومی فرهنگی تلقی می‌شود، خاطر نشان ساخت: توریسم باعث بهبود فرهنگ و مدیریت محیط زیستی می‌شود و گفتگوی تمدن‌های آسیایی و حفاظت از میراث فرهنگی می‌تواند تاثیر مثبتی در وضعیت فعلی آسیا داشته باشد.

وی با اشاره به موضوعات اجلاس" Acd "در همدان تصریح کرد: ایجاد شبکه مشترک بازار یابی گردشگری میان کشور‌های Acd و بازاریابی و ارتقا ظرفیت و مدیریت مقاصد و تسهیلات برای سفر آسان و اجرای برنامه سفر‌های تلفیقی و ترکیبی از موضوعات پیش بینی شده برای این اجلاس در همدان است.

زبر دست در پایان به مراسم بزرگداشت مقام ابوعلی سینا و روز پزشک اشاره کرد و گفت: این برنامه در تاریخ ۳۱ مرداد که همزمان با نمایشگاه طب سنتی و گیاهان دارویی (سینوی) در دانشگاه بوعلی همدان برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است با توجه به رویداد‌های مهم پیش روی همدان امکانات این شهر باید در حد و اندازه عنوان پایتخت گردشگری آسیا و اجلاس جهانی گردشگری باشد و در اجرای برنامه‌های این رویداد‌های بین المللی، باید هدفمند پیش رفت وهمچنین باید رونق گردشگری و ایجاد درآمد پایدار در همدان مهمترین هدف رویداد همدان ۲۰۱۸ باشد و ایجاد بستر‌های گردشگری و ساماندهی نقاط تاریخی و گردشگری شهر باید در اولویت قرار بگیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار