مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: منظر فرهنگی خانه تاریخی بهادر الملک شهرستان بردسیر توسط مسئولان و متولیان حفظ شود.
کد خبر: ۶۲۴۵۱۶
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۶ 28 June 2018

محمدمهدی افضلی افزود: ساخت و ساز در اطراف خانه بهادرالملک در زمان مدیریت سابق اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان انجام شده و دلیل بروز این مسئله در آن زمان تعیین نشدن حریم قانونی این بنای تاریخی و سوء استفاده از آن بوده است.
وی با اشاره به اینکه خانه بهادرالملک ثبت ملی شده است افزود: نباید به منظر فرهنگی این بنا توسط متولیان شهرستان بردسیر خدشه وارد شود.
وی ادامه داد: اخیرا برخی ارگان ها و نهادهای دیگر تصمیم به ساخت و ساز در مجاورت این بنا کرده اند که به منظر فرهنگی آن آسیب می زند.
مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: با توجه به اینکه بردسیر تعداد کمی بنای تاریخی دارد، هرگونه غفلت موجب می شود جاذبه های تاریخی این شهرستان کمرنگ شود.
وی افزود: مسئولان و متولیان شهرستان بردسیر نسبت به حفظ بناهای تاریخی شهر نباید بی تفاوت باشند و در حفظ ارزش ها و میراث فرهنگی منطقه بکوشند.
وی بیان کرد: اخیرا حریم مصوب بنای تاریخی خانه بهادرالملک تهیه و تایید شده و بزودی به نهادها و ارگان های مرتبط از قبیل شهرداری بردسیر ارسال خواهد شد.
خانه تاریخی بهادرالملک بردسیر مربوط به دوره قاجاریه بوده و از یک معماری خاص و دیدنی برخوردار است.
این بنای تاریخی که هم اکنون محل استقرار اداره میراث فرهنگی بردسیر است و در مرکز شهر قرار گرفته، با ساخت و سازهای جدیدی در حریم آن از جمله ساختمان بانک رسالت، ساختمانی متعلق به آموزش و پرورش، بلوار جدید آیت الله طاهری و مسجد جامع شهر مواجه شده است.
شهرستان بردسیر با پیشنبه تاریخی بیش از هفت هزار سال و برخورداری از آثار قدیمی در 60کیلومتری غرب کرمان قرار گرفته است.

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار