آیت الله حسینی بوشهری در خطبه های نماز جمعه قم مطرح کرد
امام جمعه قم با بیان اینکه وضع ارز و سکه و نقدینگی مردم نیازمند بررسی است گفت: چرا چنین مسائلی در جامعه ما اتفاق می‌افتد، این سخن همه مردم است و باید اقدام عملی داشت و بهانه را از دشمن گرفت.
کد خبر: ۶۲۴۶۰۵
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵ 29 June 2018

به گزارش تابناک قم، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر قم که در مصلای قدس برگزار شد یکی از عوامل پایداری هر نظام را اقتدار علمی دانست و اظهار کرد: اگر جامعه از علم برخوردار نباشد اقتدار خود را از دست داده است و برنامه ریزی و سیاست گذاری ما باید در مسیر رشد علمی جامعه باشد.

وی در ادامه به مسائل اقتصادی اشاره کرد و افزود: هر اقدام در عرصه اقتصادی که به رشد بیانجامد معروف است؛ اگر جامعه از برنامه ها و سیاست های اقتصادی احساس رضایت کردند اقدامی مهم و قابل توجه صورت گرفته است.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه اگر سیاست اقتصادی کشور رها شد نمی توان گفت که معروف اتفاق افتاده است، افزود: اگر مردم گرفتار سرگردانی اقتصادی شوند منکر رخ داده است.

وی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب چند سال است که شعار سال را مسائل اقتصادی قرار دادند خاطرنشان کرد: رهبر ما هوشمند، آینده نگر و دشمن شناس هستند و تمام مسائل را رصد می‌کنند و فرمودند یکی از بخش هایی که دشمن می‌تواند ضربه وارد کنند بخش اقتصادی است و بر اقتصاد مقاومتی تاکید می‌کردند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه نمی توان همه مسائل اقتصادی را ناشی از فعالیت دشمنان دانست اضافه کرد: یک سری مسائل مربوط به داخل است و در داخل باید درست برنامه ریزی داشته باشیم که گرفتار مشکلات اقتصادی نشویم.

وی با اشاره به سالروز شهادت عبدالعظیم حسنی اظهار کرد: ایشان از محضر امام هادی(ع) بهره برده و دین خود را بر امام هادی عرضه کرده و امام نسبت به این شخصیت ارزش بسیاری قائل بودند.

امام جمعه قم به هشتم تیر روز مبارزه با سلاح های شیمیایی اشاره کرد و گفت: امیدواریم که روزی برسد دنیای ما عاری از سلاح های شیمیایی باشد و جنایتکاران دیگر دست به کشتار مردم بی گناه نزنند.

پرونده حقوق بشر آمریکا سیاه است

وی به سالروز حمله ددمنشانه آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران اشاره کرد و یادآور شد: پرونده حقوق بشر آمریکا سیاه است و وزیر خارجه و رئیس جمهور آنها با چنین پرونده سیاهی با ملت ایران به عنوان دایه عزیز تر از مادر صحبت می‌کنند.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: روز 6 تیر ماه رهبر انقلاب مورد سوء قصد قرار گرفت و هفتم تیر ماه آیت الله شهید بهشتی و یارانش به شهادت رسیدند و در سال 66 بمباران شیمیایی سردشت هزاران نفر مجروح و شهید شدند؛ در سراسر دنیا هر روز توسط آمریکایی ها توطئه های مختلفی در حال رخ دادن است و در آخرین اقدام خود کودکان مهاجران را از مادران خود جدا کرده و آنها را در قفس قرار داده‌اند؛ اینها چه فرهنگی دارند که دست به چنین اقداماتی می‌زنند.

وی با بیان اینکه دشمن خیال می‌کرد با شهادت شهید بهشتی و یارانش انقلاب شکست می‌خورد، خاطرنشان کرد: این شهادت پشتوانه حرکت انقلاب شد و شهادت شهید بهشتی نشان داد هر چه دشمن بیشتر فشار وارد کند ایستادگی ملت بیشتر خواهد شد و این یک واقعیت انکار ناپذیر است.

امام جمعه قم با بیان اینکه شهید بهشتی حق زیادی بر گردن ملت دارد، افزود: از تلاش های مخلصانه قوه قضاییه تشکر می‌کنیم ولی آنگونه که رهبری فرمودند کار قوه قضاییه مبارزه قاطع و صریح با مفسدان است.

دستگاه قضا در دفاع از حق پیشگام باشد

وی تاکید کرد: قوه قضاییه باید در دفاع از حق باید پیشگام باشد و قوه قضاییه باید هم تحول را از درون آغاز کرده و هم از خودش دفاع کند.

حسینی بوشهری گفت: انتظار مردم از دستگاه قضا ایجاد امنیت برای کسب و کار و نظارت بر وضع نابسامان جامعه است و تاخیرها ارزش اقدامات قوه قضاییه را از بین می‌برد و مردم خواستار اقدام قاطع و به موقع هستند.

وی با بیان اینکه مردم مشکلات اقتصادی دارند یادآور شد: بازار ما در طول تاریخ پشتیبان انقلاب بوده است و نباید اجازه دهیم بازاریان در چارچوب قانون ناراضی شوند و عده ای هم بازاریان را تهدید کنند.

امام جمعه قم با بیان اینکه وضع ارز و سکه و نقدینگی مردم نیازمند بررسی است خاطرنشان کرد: چرا چنین مسائلی در جامعه ما اتفاق می‌افتد، این سخن همه مردم است و باید اقدام عملی داشت و بهانه را از دشمن گرفت.

وی با اشاره به اینکه دشمن می‌خواهد نقاط قوت را به نقطه ضعف تبدیل کند، ادامه داد: امروز دشمن می‌خواهد توان موشکی و قدرت هسته ای را به عنوان نقطه ضعف مطرح کند در حالی که اقتدار موشکی ما بازدارنده جنگ است نه تهدید کننده جنگ.

ملت از این آزمون هم سربلند خارج می شوند

حسینی بوشهری با بیان اینکه دولت و مسؤولان باید با جدیت به فکر حل مشکلات مردم باشند، یادآور شد: با وجود همه مشکلات ملت از این آزمون نیز سربلند بیرون خواهند آمد و مسؤولان نیز باید رضایت ملت را جلب کنند.

وی با اشاره به اوضاع کشور یمن بیان کرد: مردمی که در یمن نان شب ندارند راهپیمایی عظیم در صنعا و بندر الحدیده راه انداخته اند و با قامت استوار ایستاده اند و پیام مقاومت خود را به کل منطقه اعلام کردند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار