عصر دیروز جمعیتی قریب به 150 نفر در مرکز شهر خرمشهر در اعتراض به وضعیت آب شرب تجمع کردند و خواستار توجه ویژه مسئولین برای حل معضل شوری آب شدند.
کد خبر: ۶۲۵۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳ 01 July 2018

عصر دیروز جمعیتی قریب به 150 نفر در مرکز شهر خرمشهر در اعتراض به وضعیت آب شرب تجمع کردند و خواستار توجه ویژه مسئولین برای حل معضل شوری آب شدند.

روز گذشته هم خرمشهری‌ها در دو نوبت ظهر و شب در تجمعاتی خواستار حل مشکل شوری آب شدند که با وعده‌های مسئولین با آرامش و مسالمت این تجمعات به پایان رسید.

بنا بر مشاهدات عینی خبرنگار فارس، برخی از حاضرین در این تجمع از بازاریان و مردم در حال گذر می‌خواستند به آن‌ها بپیوندند که با بی‌توجهی کسبه و مردم روبرو شدند.

 

با تاریک شدن هوا، نیروی انتظامی با دعوت کردن تجمع‌کنندگان به آرامش و پیگیری مطالبات از مجاری قانون از آنان خواست به این تجمع پایان دهند در این میان عده‌ای معدود در میان تجمع کنندگان مردم را علیه نیروی انتظامی تحریک و تهییج می‌کردند ولی مردم با هوشیاری توجهی به آنها نکرده و صحنه را ترک کردند.

دسته‌های چند نفره با رفتن در کوچه‌پس‌کوچه‌های مرکز شهر، چند سطل زباله و تایر را به آتش کشاندند و به اموال عمومی آسیب رساندند که با هشدارهای پی‌درپی پلیس مواجه شدند.

بر اساس گزارش خبرنگار فارس این تجمع در مرکز شهر تمام شده است و پلیس کماکان درصحنه حضور دارد و بر خلاف مطالب منتشر شده در کانال‌های ضدانقلاب اکنون وضعیت در خرمشهر عادی است.

یکی از علل تجمع امروز علاوه بر گلایه از شوری آب، خبری است که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد مبنی بر اینکه عبدالله سامری نماینده مردم خرمشهر در مجلس مردم معترض خرمشهر را اراذل و اوباش خطاب کرده، نقل‌قولی که بلافاصله وی تکذیب کرد.

سامری در مصاحبه با خبرنگار فارس در خرمشهر دراین‌باره گفت: این اظهارات و نقل‌قول‌های کذب کار همان افرادی است که متاسفانه از تجمع منطقی و به‌حق مردم سوءاستفاده کردند و درصدد ساختارشکنی در خرمشهر بودند.

وی تاکید کرد: در سال‌های گذشته پیگیری بسیار زیادی برای رفع مشکل آب کردیم که منجر به طرح انتقال خط دوم غدیر شد و این طرح تا حدود زیادی مشکل تامین آب شرب مردم آبادان و خرمشهر رفع خواهد کرد.

گفتنی است تجمع امشب در حالی صورت گرفت که مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان امروز اعلام کرد تا ساعات پایانی امشب EC آب در خرمشهر و آبادان قطعاً به کمتر از ۴۰۰۰ میکرو موس بر سانتیمتر می‌رسد و وضعیت آب در این شهرها مانند روزهای پیش از بحران می‌شود.

ولی‌الله حیاتی، فرماندار ویژه خرمشهر، شب گذشته در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در خرمشهر، با اشاره به حوادث گذشته در این شهرستان، اظهار کرد: آرامش در مرکز و میدان اصلی شهر حاکم است.

وی با بیان اینکه مردم خرمشهر هیچ نگرانی نداشته باشند، گفت: با حضور به‌موقع نیروهای انتظامی آرامش بر شهر حاکم است.

فرماندار ویژه خرمشهر افزود: پنج نفر به صورت سطحی آسیب دیدند و مطلب منتشر شده در رابطه با کشته شدن یک نفر شایعه و کذب است.فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار