استاندار خوزستان خبر داد:
استاندار خوزستان گفت:با تکمیل خط انتقال دوم طرح غدیر تا 15 تیر ماه امسال مشکل آب این شهرستان ها برطرف می شود.
کد خبر: ۶۲۵۳۱۳
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲ 01 July 2018

غلامرضا شریعتی شنبه شب در برنامه تلویزیونی افق روشن شبکه استانی خوزستان که به طور همزمان از شبکه آبادان نیز پخش می‌شد، اظهار کرد: با تخصیص اعتبار لازم از سوی هیات دولت در سال 1396 و در اولویت قرار دادن اجرای خط آبرسانی غدیر 2 به شهرستان‌های آبادان و خرمشهر در مدت 10 ماه در حدود 100 کیلومتر خط لوله اجرا شد.

به گزارش"تابناک" وی افزود: برای اجرای این خط تاکنون بیش از 9 هزار میلیارد ریال هزینه شده و کارهای اجرایی آن در مراحل پایانی است.

شریعتی گفت: هدف دولت خدمتگزار تامین آب شرب با کیفیت 600 میکروموس از آب رودخانه دز در مدت زمان سه سال به 25 شهر از جمله آبادان، شادگان، خرمشهر، چوئبده و اروندکنار و یک هزار و 609روستا در قالب طرح انتقال آب غدیر است.

استاندار خوزستان به فعالیت 48 تانکر در آبادان و 18 تانکر آبرسانی در خرمشهر اشاره و خاطرنشان کرد: روز گذشته 90 هزار لیتر آب معدنی در 2 شهرستان توزیع شده است و این کار تا بهبود وضعیت آب شرب ادامه می‌یابد.

وی افزایش شوری آب در چند روز گذشته در آبادان و خرمشهر را متاثر از ترکیدگی خط لوله انتقال آب از طرح غدیر یک اعلام کرد و افزود:در این سه روز مجبور به برداشت آب از بهمنشیر و کارون بودیم که در مدت میزان سختی و شوری آب این شهرستان به 12 هزار میکروموس بر متر مکعب رسید.

شریعتی گفت:با تعمیر این خط لوله میزان سختی آب شهرهای خرمشهر و آبادان کاهش می‌یابد.

وی به اجرای سد خاکی بر روی رودخانه کارون به منظور جلوگیری از نفوذ آب شور دریا به کارون اشاره و بیان کرد: با تامین حق آبه مورد نیاز پیش بینی می‌شود آب کشاورزی زمین‌های پایین دست کارون نیز تامین شود.

استاندار خوزستان، سیاست‌ها و مطالعات آبرسانی وزارت نیرو در استان خوزستان را متمرکز در انتقال آب از طریق رودخانه‌های استان اعلام کرد و گفت:در بحث پدافند غیر عامل به فکر ایجاد آب شیرین کن در استان هستیم.

وی افزود: هم‌اکنون نیز در خرمشهر و آبادان واحدهای آب شیریکن فعال هستند ضمن اینکه سرمایه‌گذارانی از هلند و اتریشی بازدیدهایی جهت اجرای طرح‌های آب شیرین کن از استان انجام دادند.

استاندار خوزستان در خصوص برخی خبرهای مطرح شده در فضای مجازی در خصوص انتقال آب به کویت و بصره عراق اظهار کرد: به هیچ کشوری آب نمی‌دهیم و خودمان آب را نیاز داریم و زمینه برای مصرف آن را داریم.

وی افزود: برخی با مطرح کردن این ادعاها قصد ایجاد فاصله بین مردم و مسئولین را دارند.

صابر علیدادی معاون آبرسانی آب و برق خوزستان نیز در این گفت‌و‌گو اظهار کرد:17 اکیپ به صورت شبانه‌روزی در حال کار برای تکمیل خط دوم غدیر در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر هستند.

وی افزود: طبق پیش بینی انجام شده قرار بود این خط تا پایان شهریورماه به اتمام برسد که با اختصاص اعتبار مورد نیاز و حمایت استاندار خوزستان این طرح تا 15 تیر ماه تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

عزیزالله شهبازی فرماندار آبادان نیز در این برنامه زنده از مردم شهرستان آبادان بابت سختی و شوری آب آبادان عذرخواهی کرد و گفت:40 مخزن 10 هزار لیتری برای تامین آب آشامیدنی مردم در نقاط مختلف شهر آبادان جانمایی و به مرور زمان نصب خواهد شد.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته اولین مخزن‌ها تا روز چهارشنبه در آبادان نصب خواهند شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار