دبیر ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران با عراق و سوریه:
دبیر ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران با عراق و سوریه گفت: بازار عراق یک بازار رقابتی است. باید از بازار عراق برای ورود به بازارهای جهان عرب استفاده کنیم. ما در کارهای تجاری به پوست‌اندازی و تغییر نگرش نیاز داریم.
کد خبر: ۶۲۵۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۷ 02 July 2018

حسن دانایی فرد عصر یکشنبه در نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی در استانداری خوزستان با اشاره به لزوم توسعه سرمایه گذاری مشترک با عراق اظهار داشت: اکنون دوره سرمایه گذاری و تولید مشترک فرا رسیده است، از طریق سرمایه گذاری و تولید مشترک می توانیم وارد فضاهای دیگر شویم لذا باید این ظرفیت را در تجارت با عراق ایجاد کنیم.

به گزارش"تابناک"؛ دبیر ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران با عراق و سوریه با بیان این که عراق روزانه چهار میلیون بشکه نفت صادرات دارد افزود: عراق کشور فقیری نیست بلکه جامعه ای برخوردار و مصرفی دارد و ما باید از این فضا بهره برداری مناسب کنیم .

وی تاکید کرد: استان خوزستان نباید فقط یک گذرگاه باشد و تاجران ما باید با نگاهی تجاری و تخصصی به این حوزه نگاه کنند نه اینکه تنها به دنبال صادرات جزیی باشند .

دانایی فرد یاداور شد: نسبت حجم کالایی که از کشور ما به عراق می رود به نسبت کل کالای غیرنفتی ما رقم قابل توجهی است، حجم قابل توجهی صادرات به عراق داریم اما این میزان از صادرات با استحقاق و ظرفیتی که میتوانیم در عراق ایجاد کنیم متناسب نیست.

دبیر ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران با عراق و سوریه بیان کرد: صادرات ما به عراق با عمق فرهنگی، مرز مشترک وسیع با عراق و سرمایه گذاری ها و ارتباطات فرهنگی ما با این کشور متناسب نیست.وی با اشاره به کاهش میزان صادرات از پایانه مرزی شلمچه بیان کرد: باید این مساله را آسیب شناسی کنیم چرا شلمچه در سه ماهه گذشته197میلیون دلار صادرات داشته اما در سه ماهه امسال 87 میلیون دلار صادرات داشته است.

دانایی فرد ادامه داد: امروزه دیگر نمی توانیم با نگاه گذشته روابط تجاری را ادامه دهیم بلکه باید خودمان را برای بازار رقابتی که هیچ محدودیتی از نظر سیاسی و از نظر مالی برای ارتباط با دنیا ندارد آماده کنیم.

وی با بیان اینکه نیازمند تغییر نگرش در نوع روابط تجاری هستیم گفت: انتظار داریم اتاق مشترک بحث داوری را نیز به طور جدی دنبال کند.

مشاور معاون اول رییس جمهور و دبیر ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران با عراق و سوریه صبح امروز با هدف بررسی 2 بازارچه مرزی شلمچه و جذابه به خوزستان سفر کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار