معاون امور اقتصادی استاندار خوزستان:
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خوزستان گفت: صادرات ما به کشور عراق در سال 96 نسبت به سال 95 رشد 8 درصدی داشته است. حل مشکل اشتغال و تولید، تنها با گره خوردن آنها با صادرات ممکن می‌شود. باید تولیدات صادرات‌محور داشته و در بازارهای جهانی رقابت کنیم.
کد خبر: ۶۲۵۵۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰ 02 July 2018

علی بحرینی مقدم در جلسه توسعه صادرات غیرنفتی که یکشنبه (10 اردیبهشت‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از ابرچالش‌های کشور، مسأله اشتغال و تولید است. اشتغال و تولید جز با گره خوردن با صادرات حل نمی‌شود. روزی که بتوانیم تولیدات صادرات‌محور داشته باشیم و در بازارهای جهانی رقابت کرده و بازاری معین برای خود کسب کنیم، می‌توانیم بگوییم در عرصه تولید و اشتغال موفق عمل کرده‌ایم.

وی افزود: خوزستان ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بی‌شماری دارد. خوزستان بیشترین تولیدات کشاورزی را در کشور دارد و به لحاظ صنایع و معادن نیز محصولات بی‌شماری برای صادرات دارد. در بازار عراق با توجه به وجود دو پایانه مهم شلمچه و چذابه، در سال‌های اخیر توانسته‌ایم به توفیقات مناسبی دست پیدا کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خوزستان ادامه داد: صادرات ما به کشور عراق در سال 96 نسبت به سال 95، رشد 8 درصدی داشته و بیش از یک میلیارد و 900 میلیون دلار صادرات به کشور عراق از طریق این دو پایانه انجام شده است و ما توانستیم به تکالیفی که در برنامه ششم به میزان هفت میلیارد و 200 میلیون دلار برای ما در نظر شده گرفته بود، برسیم.

بحرینی مقدم گفت: با این وجود، وقتی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان را در نظر می‌گیریم، می‌بینیم تنها بخش کوچکی از ظرفیت‌های استان را استفاده کرده‌ایم. باید با برنامه‌ریزی و تعامل به توسعه صادرات بخصوص با کشور عراق توجه داشته باشیم. امیدواریم این مسأله در سال جاری محقق شود.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار