استاندار:
استاندار خراسان شمالی در همایش تالار بین المللی مذاکرات سرمایه گذاری اقتصاد شهری در بجنورد که با حضور شرکت هایی از ایتالیا، چین، قطر، قرقیزستان و یونان برگزار شد، به مزیت های سرمایه گذاری در این استان پرداخت و گفت: ضریب ریسک سرمایه گذاری در خراسان شمالی در چارچوب برنامه های تعریف شده، صفر است.
کد خبر: ۶۲۵۸۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۱ 02 July 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدرضا صالحی در این همایش اظهار داشت: بنده اعتقاد دارم با توجه به ظرفیت ها و قابلیت های بالای استان در حوزه های مختلف هیچ ضرری متوجه سرمایه گذار نخواهد شد.
وی افزود: از زمان ورودم به خراسان شمالی مباحث حوزه های مختلف اقتصادی مانند اقتصاد شهری، اقتصاد سبز و اقتصاد هنر را مطرح کرده ام چرا که اعتقاد دارم این استان با دستیابی به موفقیت در این اقتصادها می تواند موجب شکل گیری مطلوب اقتصاد استان در پازل کشوری شود.
وی ادامه داد: امروز شاهد برگزاری تالار بین المللی مذاکرات سرمایه گذاری به همت شورای شهر و شهرداری بجنورد، معاونان حوزه اقتصادی و عمرانی استانداری و کمک های بی دریغ دکتر ندیم پدر سرمایه گذاری شهری کشور در حوزه اقتصاد شهری هستیم.
صالحی تاکید کرد: از دیگر بخش ها نیز انتظار داریم تا اقتصاد سبز را که تعریف آن ایجاد اشتغال و افزایش درآمد سرانه مردم با حفظ محیط زیست، منابع آبی و خاکی، منابع طبیعی، مناطق ویژه حفاظت شده و آثار باستانی است، در استان گسترش دهند.
وی اشاره داشت: هنرمندان استان هم از توانمندی های بسیاری برخوردار هستند که با بهره مندی از ظرفیت آنان می توانیم شاهد اثرگذاری آنان در حوزه های مختلف توسعه باشیم.
نماینده عالی دولت در خراسان شمالی در ادامه سخنان خود به ویژگی های فرهنگی و جغرافیایی استان اشاره داشت و گفت: خراسان شمالی مظهر زندگی مسالمت آمیز اقوام و مذاهب مختلف است که همانند دیگر مردم ایران یاد گرفته اند به توانایی ها، نقاط مشترک و مواردی که توسعه استان را رقم خواهد زد، توجه کنند. هم چنین این استان در مسیر ترانزیتی شرق و غرب کشور و نزدیک به کشورهای آسیای میانه قرار دارد و با توجه به قرار گرفتن در مسیر زیارتی مشهد مقدس و محور گردشگری شمال کشور سالانه شاهد عبور و مرور افزون بر 20 میلیون مسافر در محورهای ارتباطی این استان هستیم.
صالحی تصریح کرد: حدود هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی آماده در خراسان شمالی داریم که 370 میلیارد تومان آن برای اشتغال روستایی و عشایری با بهره 4 تا 6 درصد و برای شهرهای زیر 10 هزار نفر تا 10 درصد است.
وی به جایگاه استان در شاخص های مختلف اقتصادی کشور هم گریزی داشت و افزود: نرخ بیکاری در خراسان شمالی 9.7 و در جایگاه چهارم کشوری قرار داد و بنا داریم تا سال 1400 یعنی پایان دولت تدبیر و امید به نرخ بیکاری عرف بین المللی یعنی زیر 5 درصد برسیم و در این راستا تمامی مدیران بخش دولتی و خصوصی، تعاونی ها، سرمایه گذاران داخلی و خارجی را به همیاری و کمک فرا می خوانیم.
وی ادامه داد: ضریب جینی استان هم 32 صدم درصد و بیانگر همبستگی اقتصادی مردم این خطه است و در این راستا انتظار داریم در بخش های مختلف شهری و روستایی بتوانیم اشتغال ایجاد کنیم ضمن این که نرخ مشارکت اقتصادی استان در پایان سال گذشته 45.3 درصد بوده که جایگاه نخست کشوری را به خود اختصاص داد و مزیت دیگری محسوب می شود.
صالحی در ادامه سخنانش نزدیکی به بازارهای عمده مصرف، پاییین بودن سطوح دستمزدی نسبت به میانگین جهانی، زیرساخت های ارتباطی در حال توسعه، تنوع زیستی و اکو توریستی، فرودگاه و خطوط راه آهن در حال ساخت را از دیگر مزایای سرمایه گذاری در این استان بر شمرد و افزود: مواد اولیه فراوانی در خراسان شمالی وجود دارد که خام فروشی این مواد یکی از مشکلات استان است و سرمایه گذاران با ورود به این بخش می توانند با فرآوری این محصولات به اشتغال استان کمک کنند.
وی به مزیت مهم انرژی خورشیدی استان هم اشاره داشت و گفت: میانگین تابش روزانه خورشید در خراسان شمالی 8 ساعت و 24 دقیقه است و این بدان معناست که مباحث مرتبط با انرژی پاک در این استان یکی از فرصت های خوب سرمایه گذاری است.
صالحی خاطرنشان کرد: ایجاد مراکز تفریحی و گردشگری و ساخت تله کابین، بازیافت زباله، نوسازی بافت های فرسوده، تاریخی و مناطق حاشیه ای شهرها، شهرک سازی، ساخت تالارهای شهری، مرکز تجارت جهانی، احداث تاسیسات انرژی های پاک و نیروگاه های بادی و خورشیدی، فرآوری محصولات و برند سازی از جمله فرصت های سرمایه گذاری در خراسان شمالی است.
وی تاکید کرد: امکان صدور پروانه اقامت 3 ساله برای سرمایه گذاران، مدیران و کارشناسان خارجی و بستگان درجه یک آن ها در کشور و استان وجود دارد و بر اساس آموزه های دین اسلام مبنی بر کرامت انسان و نیز منشور حقوق شهروندی تاکید داریم که در نوع مواجهه و احترام، تعامل، برخوردهای اداری و قانونی بین سرمایه گذاران داخلی و خارجی تفاوتی نخواهد بود.
صالحی خطاب به سرمایه گذاران خارجی حاضر در همایش ابراز امیدواری کرد: این همایش و برنامه های تدوین شده آن به انعقاد موافقت نامه های خوبی منجر شود.
در این همایش روح ا... براتیان، شهردار بجنورد هم اظهار داشت: مرکز استان خراسان شمالی از مزیت های خوبی برای سرمایه گذاری برخوردار است که به فعلیت درآوردن این فرصت ها نیازمند اهتمام و تلاش بیشتر است و امیدواریم پس از ارائه فرصت های سرمایه گذاری عمران شهری به سرمایه گذاران خارجی شاهد امضای تفاهم نامه های خوبی بین شرکت های خارجی و داخلی باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار