پیشکسوت کشتی:
پیشکسوت کشتی خوزستان با بیان این‌که همچنان می‌توانیم فرنگی‌کاران خوب و مطرحی را به کشور و تیم‌ملی معرفی کنیم، گفت: البته به شرط این‌که رسیدگی‌مان به کشتی‌گیران بیشتر باشد و آن‌ها را پس از کسب یک مدال کشوری رها نکنیم.
کد خبر: ۶۲۵۸۷۳
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۹ 03 July 2018

غلامرضا قصاب در خصوص وضعیت کشتی استان، اظهار کرد: سال‌ها است که خوزستان در کشتی کشور مطرح است و قطب کشتی فرنگی نیز محسوب می‌شود. ما همیشه در مسابقات رده‌های سنی مختلف نفراتی را عضو تیم‌ملی داشته‌ایم که در میادین مختلف بین‌المللی نیز به مدال‌ رسیده‌اند.

وی با اشاره به اقدامات هیات استان در بخش پایه، عنوان کرد: رده سنی پایه پشتوانه رده سنی بزرگسالان است که کار در این بخش نیز در دستور کار هیات قرار دارد که با توجه به برنامه‌های طولانی مدت و اصولی که مدنظر است، این مهم می‌تواند به موفقیت در رده سنی پایه و پشتوانه‌سازی برای رده سنی بزرگسالان کمک کند.

این مربی کشتی خاطرنشان‌کرد: در حال حاضر شهرهایی از جمله دزفول، اندیمشک، ایذه و اهواز در رده سنی پایه فعالیت‌های بسیار خوبی دارند و خدا را شکر هیات فعلی نسبت به هیات‌های قبلی بهتر و با برنامه‌تر در تمامی رده‌های سنی کار می‌کند، ضمن این‌که از هیچ حمایتی نسبت به هیات‌های شهرستانی دریغ نمی‌کند و همین رسیدگی‌ها نیز انگیزه ما مربیان را برای کار بیشتر می‌کند.

وی در ادامه وجود سالن‌های کشتی در شهرستان‌ها را برای رشد هر چه بیشتر این رشته مهم دانست و گفت: من خودم اهل شهرستان دزفول هستم و باید بگویم دو سه سالی است که قرار است یک سالن کشتی در این شهرستان ساخته شود ولی متاسفانه در این مدت تنها 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، در حالی‌که اگر این سالن آماده شود، به رشد کشتی شهرستان و استان بسیار کمک خواهد شد. همچنین به واسطه همین سالن می‌توانیم میزبانی‌های کشوری را در دزفول داشته باشیم اما در حال حاضر مسوولان اقدامات لازم را جهت اتمام این پروژه ندارند.

قصاب همچنین با بیان این‌که خوزستان نفرات خوبی از جمله برادران عبدولی، بویری و قاسمی‌منجزی را در کشتی فرنگی دارد، عنوان کرد: ما همچنان می‌توانیم نفرات خوب و مطرحی را به کشور و تیم‌ملی معرفی کنیم، البته به شرط این‌که رسیدگی‌مان به کشتی‌گیران بیشتر باشد و آن‌ها را پس از کسب یک مدال کشوری رها نکنیم.

وی درباره این‌که چرا خوزستان هنوز نتوانسته در کشتی آزاد به موفقیت لازم برسد نیز گفت: بیشتر خوزستانی‌ها به رشته فرنگی علاقه‌مند هستند و در واقع خوزستانی‌ها بیشتر فرنگی‌کار می‌باشند و به همین دلیل ما نفرات مطرحی را در رشته فرنگی داریم، البته معتقدم با کار بیشتر در بخش آزاد هم می‌توانیم همچون فرنگی موفق و مطرح باشیم. رسیدگی‌ها باید به هر دو رشته آزاد و فرنگی یکسان باشد و هیات استان نیز از رشته آزاد غافل نبوده است و هر برنامه‌ای که برای رشته فرنگی داشته، در رشته آزاد نیز اجرا شده است.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: کشتی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار