رئیس سازمان بسیج ورزشکاران گفت: ترویج فرهنگ پهلوانی سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه می‌شود.
کد خبر: ۶۲۶۰۶۳
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۴ 03 July 2018
رئیس سازمان بسیج ورزشکاران گفت: ترویج فرهنگ پهلوانی سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه می‌شود.

به گزارش تسنیم، سردار داوود آذر نوش در مراسم بزرگداشت بسیج ورزشکاران همدان بابیان اینکه مفهوم و فرهنگ پهلوانی دو بعد شکلی و محتوایی دارد اظهار داشت: در بخش شکلی این عرصه تقدیر از ورزشکاران و در بخش محتوایی نیز شاخص‌های آن مطرح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ورزش پهلوانی در بخش محتوایی شاخصه ویژه خود را دارد افزود: افرادی مانند جهان‌پهلوان تختی، شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم با اعمالی که انجام دادند نمونه واقعی پهلوانی در جامعه هستند.

رییس سازمان بسیج ورزشکاران عنوان کرد:اگر بخواهیم مرام پهلوانی را در جامعه به ویژه در عرصه ورزش اشاعه دهیم وزنده بداریم باید فراتر از اقدامات کنونی به آن بپردازیم.

وی بیان کرد: دلیل جهان‌پهلوان شدن افرادی امثال مرحوم تختی تنها کسب مدال‌های مختلف نبود بلکه عملکرد وی در جامعه کمک به مردم زلزله‌زده و ... سبب شد او به این نام مفتخر شود.

آذر نوش با اشاره به اینکه امروز جای مرام پهلوانی در جامعه ما خالی است تأکید کرد: هرچند هنوز افرادی هستند که این مرام را حفظ کرده و اقداماتی را انجام می‌دهند، اما واقعیت این است که همه افراد جامعه باید به زینت پهلوانی آراسته شوند.

وی با تأکید بر اینکه مرام پهلوانی هیچ ربطی به سیاست ندارد مطرح کرد: متأسفانه زدن برچسب‌های سیاسی به این موضوع سبب به بیراهه رفتن مرام پهلوانی در جامعه شده است.

رییس سازمان بسیج ورزشکاران ابراز کرد: پهلوانان بسیاری از دل حوادث روزگار بیرون می‌آیند و اگر جامعه ورزشی بخواهد پرچم‌دار پهلوانی باشد باید در برنامه‌های مختلف و حوادثی مانند زلزله سرپل ذهاب، حضور یابد.

وی با اشاره به اینکه اگر جامعه ورزشی ما با مرام پهلوانی در موضوع زلزله کرمانشاه ورود می‌کرد دیگر نیازی به حضور دیگر گروه‌ها برای انجام کار‌ها نبود گفت: زمان ما بازمان مرحوم تختی قابل‌مقایسه نیست چراکه امروز ما در بسیاری از رشته‌های قهرمانی در سطح جهانی، آسیا و المپیک حرفی برای گفتن داریم و حتی اگر خودمان را باور می‌کردیم در فوتبال نیز می‌توانستیم به‌گونه‌ای دیگر عمل کنیم.

آذر نوش با تأکید بر اینکه در صورت برنامه‌ریزی می‌توانیم حداقل در ۳۰ رشته ورزشی در سطح جهان سرآمد باشیم افزود: در گام نخست ما باید با توجه به شاخصه‌های مرام پهلوانی افراد زمان‌شناسی را تربیت کنیم که بتوانند در شرایط مختلف در جامعه حضور یافته و از مردم دستگیری کنند.

 وی با تأکید بر لزوم معرفی و تولید الگو‌های پهلوانی در جامعه و گسترش این فرهنگ اظهار داشت: اگر بتوانیم در موضوعات و عرصه‌های مختلف برای رفع مشکلات متعدد کشور از ظرفیت ورزش پهلوانی استفاده کنیم آنگاه موفق هستیم.

رییس سازمان بسیج ورزشکاران با تشریح دلایل عدم بازی ورزشکاران ایرانی مقابل ورزشکاران رژیم غاصب صهیونیستی گفت: همه می‌دانیم که رژیم غاصب اسراییل، رژیمی کودک کش است و این موضوعی است که باید تبیین شود تا هر ورزشکاری فارغ از هرگونه مسئله‌ای به‌طور خودجوش از بازی مقابل ورزشکاران این رژیم خودداری کند.

وی عنوان کرد: ما هر سال از ورزشکارانی که در مقابل آن‌ها ورزشکاران رژیم غاصب صهیونیستی بازی نمی‌کنند تجلیل می‌کنیم، اما این کار برای ترویج فرهنگ پهلوانی کافی نیست چراکه باید پهلوانان در این عرصه حضور یافته تا این موضوع به مطالبه‌ای جدی در ورزش تبدیل شود.

آذر نوش با ابراز اینکه مرام پهلوانی سن و سال نمی‌شناسد و مصداق آن نیز شهدای نوجوان و مدافع حرم هستند تصریح کرد: اگر مرام پهلوانی در جامعه تبدیل به فرهنگ شود آن وقت می‌توان از این مؤلفه برای کاهش مشکلات مردم و آسیب‌های اجتماعی نیز بهره برد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار