مسؤول مرکز اردویی و گردشگری سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان گفت: از سوم مردادماه تا 10 شهریورماه امسال بیش از 25 هزار اصفهانی در قالب 240 دستگاه اتوبوس به اردوی راهیان نور اعزام می‌شوند.
کد خبر: ۶۲۶۳۲۱
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۰ 03 July 2018

به گزارش تابناک : عباس محمدی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه درخصوص آغاز اردوهای راهیان نور اظهار کرد: اردوهای راهیان نور با این نیت آغاز شد که آموزه‌هایی از مقاومت، ایثار و از خود گذشتگی دفاع مقدس جوانان با دست‌های خالی در برابر استکبار به نسل بعدی انتقال پیدا کند.

وی با بیان این که اردوهای راهیان نور در دهه 70 سازمان‌دهی شد، افزود: این اردوها هم‌اکنون به عنوان بزرگ‌ترین کار فرهنگی در سطح کشور شناخته شده که تأثیرات زیادی از گذشته انقلاب، دفاع مقدس و افتخارات جوانان گذشته برای نسل کنونی دارد.

مسؤول مرکز اردویی و گردشگری سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان گفت: اردوهای راهیان نور می‌تواند برای نسل بعد از جنگ به عنوان منابع آگاهی و شناخت باشد؛ باید راه کسانی که جان خود را به انقلاب اسلامی هدیه کردند را ادامه داد تا این انقلاب به دست امام زمان (عج) برسد.

وی خاطرنشان کرد: در سال 96 بیش از 16 هزار نفر از مردم در قالب کاروان‌های راهیان نور از استان اصفهان به مناطق عملیاتی غرب و کردستان اعزام شدند که این اردوها در سال 97 به لحاظ کیفی با تغییرات جزئی در مناطق بازدید و مکان‌ها نسبت به قبل ارتقاء خواهد داشت.

محمدی با بیان این که اردوی راهیان نور از 16 تیرماه و به مدت 50 روز برگزار می‌شود، اذعان داشت: این اردوها ابتدا در قالب اعزام حلقه‌های صالحین در مساجد برگزار شده و تا سوم مردادماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به به کارگیری 240 دستگاه اتوبوس برای این اردوها تصریح کرد: خواهران در مرحله نخست اعزام به اردوهای راهیان نور غرب کشور به مدت 15 روز و برادران در مرحله دوم به صورت مجزا در مناطق غرب کشور حضور پیدا خواهند کرد.

مسؤول مرکز اردویی و گردشگری سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان یادآور شد: از سوم مردادماه تا 10 شهریورماه امسال نیز اردوهای راهیان نور محلی برگزار می‌شود که ثبت‌نام آن در پایگاه‌های بسیج سراسر استان اصفهان صورت می‌گیرد.

وی با بیان این که طی 10 روز آینده آدرس مکان‌های استقرار اعلام و ثبت‌نام اردوهای راهیان نور با ماشین شخصی مشخص می‌شود، اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال 97 بیش از 25 هزار اصفهانی به اردوی راهیان نور اعزام و از مناطق عملیاتی استان کردستان بازدید خواهند کرد.

محمدی ادامه داد: بیش از 5 هزار و 600 رزمنده اصفهانی در استان کردستان به شهادت رسیده‌اند، به طوری که تعداد شهدای استان اصفهان از تعداد شهدای استان کردستان نیز بیش‌تر است و این آمار نشان‌دهنده حضور مردم اصفهان در غرب کشور است.

وی با اشاره به مسیرهای بازدید کاروان‌های راهیان نور تأکید کرد: در بازه زمانی مشخص شده روزانه 6 دستگاه اتوبوس از استان اصفهان به مناطق غرب اعزام می‌شوند که حرکت آن‌ها از ساعت 8 صبح بوده که حدوداً پیش از غروب آفتاب به شهر سنندج خواهند رسید.

مسؤول مرکز اردویی و گردشگری سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان بیان داشت: برادران و خواهران اعزام‌شده از استان اصفهان در اردوگاه حضرت رسول اسکان داده می‌شوند که در نخستین شب حضور نمایش رزمی حوادث کردستان با حضور 100 بازیگر در محوطه اردوگاه به صورت زنده اجرا می‌شود.

وی عنوان کرد: برنامه نخستین روز این اردوها همراه با روایت‌گری رزمندگان دفاع مقدس و بازدید از یادمان باشگاه افسران خواهد بود؛ بازگویی ماجرای اغتشاشات سال 59 و ایستادگی شهدا و بازدید از نمایشگاه‌ها و موزه‌های مربوطه نیز از دیگر برنامه‌های جانبی این اردوهاست.

محمدی ابراز داشت: پس از آن حرکت به سمت مریوان با پیمودن 125 کیلومتر به همراه روایت‌گری راویان دفاع مقدس  صورت می‌گیرد؛ در میانه راه نیز از قرآن خطی زمان خلفای اول در مسجدی در روستای «نگل» بازدید می‌شود.

وی با بیان این که یادمان «دزلی» یادآور حوادث خاصی در دفاع مقدس است، متذکر شد: ارتفاعی در ادامه روستای دزلی با عنوان دالانی وجود دارد که نقطه صفر مرزی است و در این مکان روایت مناطق عملیاتی والفجر 10 بازگو می‌شود.

مسؤول مرکز اردویی و گردشگری سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان یادآور شد: در شهر مریوان در کنار دریاچه زریوار، یادمان 8 شهید گمنام زیارت شده و درباره با شهر مریوان و حوادث آن روایت‌گری و نماز مغرب و عشا خوانده می‌شود.

وی تصریح کرد: بعد از آن وارد اردوگاه دوم در مدرسه شبانه‌روزی در شهر مریوان شده و برنامه شبی با خاطره و برنامه‌های مختلف فرهنگی دیگر اجرا می‌شود؛ پس از نماز صبح به سمت منطقه عملیاتی والفجر 4 حرکت کرده تا در رابط با این عملیات و حماسه شهدای اصفهان روایت‌گری صورت گیرد.

محمدی ابراز داشت: پس از آن زائران به سمت سنندج بازگشته و بعد از ادای نماز ظهر و صرف ناهار و به سمت همدان حرکت کرده تا در باغ‌موزه همدان از زبان راویان مخصوص آن مکان با کلیات دفاع مقدس آشنا شوند.

وی با بیان این که زمان اردوهای راهیان نور 3 شبانه‌روز است، خاطرنشان کرد: تفاوت اردوهای راهیان سال 97 نسبت به سال قبل این است که امسال سفر به شهر مریوان جایگزین «سقز» و «بانه» می‌شود.

مسؤول مرکز اردویی و گردشگری سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان اذعان داشت: پیش‌بینی می‌شود زائران امسال با فراغ بال و رضایت‌مندی بیشتری نسبت به سال قبل در این اردوها حضور پیدا کنند.

وی با تأکید بر ضرورت تأمین امنیت حمل و نقل زائران اردوهای راهیان نور ادامه داد: تدابیری اندیشیده‌ شده که این حرکت فرهنگی بدون حادثه باشد و با رعایت ایمنی اتوبوس‌ها در این مدت همه زائران در کمال صحت و سلامت از فضای معنوی اردو استفاده و با شهدا تجدید پیمان کنند.

محمدی با بیان این که همه زائران علاوه بر بیمه‌های مخصوص اتوبوس، مشمول بیمه غرامت هم می‌شوند، تصریح کرد: البته اردوگاه‌ها و یادمان‌ها هم بیمه مخصوص خود را دارند.

وی درخصوص دستاوردهای معنوی و سیاحتی اردوهای راهیان نور بیان داشت: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای این اردوها بحث گردشگری و آشنایی جوانان با فرهنگ و آداب رسوم مردمان آن مناطق است؛ از جمله تأثیرات معنوی راهیان نور مردم آشنایی با اتفاقات جنگ به خصوص نسل جدید، بیان رشادت‌ها از زبان هم‌رزمان شهدا و راویان در مناطق عملیاتی و ایجاد روحیه خودباوری است.

مسؤول مرکز اردویی و گردشگری سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان در پایان ابراز داشت: آشنایی با دوران 8 سال دفاع مقدس درس ایستادگی و مقاومت می‌دهد که در همین راستا بیش از 600 نفر در استان اصفهان دوره‌های روایت‌گری را گذرانده‌اند.

 

 

منبع : فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار