مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری خوزستان گفت:
در پی تنش های اقلیمی پیش آمده و کاهش نزولات آسمانی در سال های اخیر، جهت اخذ تدابیر لازم و کاهش اثرات منفی آن در سطح استان جلسه ای به ریاست مدیرکل امور شهری برگزار شد.
کد خبر: ۶۲۶۳۳۱
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۷ 03 July 2018

اداره کل امور شهری استانداری خوزستان به منظور مقابله با بحران خشکسالی و بررسی و ارئه راهکار های مناسب جهت اجرای طرح های آبیاری فضای سبز شهرهای استان خوزستان، جلسه ای صبح روز سه شنبه با حضور مدیران استانی برگزار کرد.

به گزارش"تابناک"؛ مدیرکل امور شهری و شوراها با اشاره به تنش های اقلیمی پیش آمده و کاهش نزولات آسمانی در سال های اخیر، به منظور حفظ کیفیت و کمیت فضای سبز شهری و جلوگیری از هدرروی و اتلاف منابع آب بر ضرورت سرعت بخشیدن به روند اجرای طرح مطابق با برنامه زمان بندی شده تاکید کرد.

صدیقی تصریح کرد شهرداری های استان نسبت به مطالعات و بازنگری در طرح های جامع آب خام فضای سبز اقدام نمایند.

وی در ادامه به ضرورت ارائه آموزش های عمومی به شهروندان در خصوص کم آبی و همچنین آموزش کارکنان و کارگران فعال در این حوزه اشاره کرد.

در ادامه این جلسه با توجه به مصوبات ستاد خشکسالی استان و مدیریت کم آبی و مقابله با خشکسالی مقرر گردید کارگروهی متشکل از نمایندگان فرمانداران، شهرداران و شرکت های آب و فاضلاب در شهرستان ها و تحت نظارت فرماندارن جهت بازنگری در انشعابات واگذار شده به شهرداری ها و همچنین کنتور گذاری آنها تشکیل و گزارش و صورت جلسات انجام شده را به صورت مستمر به اداره کل امور شهری و شوراها جهت ارائه گزارش به استاندار ارسال نمایند.

در پایان این نشست مقرر شد سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نسبت به تخصیص اعتبار به شهرداری های استان(شهرداری های درجه 2 براساس فهرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی) جهت اجرای شبکه خام فضای سبز اقدام نماید.

همچنین مقرر گردید اداره کل مدیریت بحران استانداری پیگیری های لازم را جهت تخصیص اعتبار از محل ماده 10 و 12 به شهرداری های استان جهت انجام مطالعه و اجرای شبکه آب خام معمول نماید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار