وزیر نیرو:
ارکانیان ادامه داد: اجرای طرح آبرسانی غدیر تجربه ارزشمندی از همدلی و همکاری است و سرمایه ای برای بخش آب کشور است که سعی ما استفاده از این سرمایه به نحو احسن است.
کد خبر: ۶۲۷۰۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸ 05 July 2018
وزیر نیرو گفت: عملیات اجرایی طرح غدیر از خرداد ماه 96 یعنی یک ماه و نیم پس از تعطیلات نوروزی با تصویب در هیات وزیران شروع شد و در مدت یکسال کار کم نظیری انجام شد که یک رکورد مهندسی به حساب می آید.
 
به گزارش"تابناک"؛ رضا اردکانیان بامداد پنجشنبه در حاشیه بهره برداری آزمایشی از خط دوم آبرسانی طرح غدیر در جمع خبرنگاران گفت: ابتدا مرحله آزمایشی را پشت سر می گذاریم و سعی می کنیم در اولین فرصت ممکن مقدمات تکمیل طرح غدیر را فراهم کنیم که فاز بعدی آن نیز شروع شود.
 
وی در پاسخ یه اینکه آیا این طرح با تاخیر اجرایی شد گفت: بنا بر توضیحات استاندار خوزستان تاخیری در بهره برداری این طرح نبوده است، پس از سفر ریاست جمهوری و سرعت عملی که در اثر وعده ایشان به مردم خوزستان برای این طرح داده شد در نیمه فروردین سال 96 هیات وزیران مصوبه جامعی را درباره طرح های زیربنایی استان خوزستان تصویب کردند که از جمله تامین منابع مالی برای طرح غدیر بود و پس از تصویب یلافاصله کار آغاز شد.
 
وزیر نیرو افزود: اجرایی کردن بند خاکی مارد برای کنترل شوری در شرایط عادی تا حدود 6 ماه طول می کشید اما این طرح ظرف 47 روز احداث شد و کار ارزشمندی به شمار می رود که البته حق مردم آبادان، خرمشهر و شادگان دسترسی به آب با کیفیت بهتر است. 
 
وی یادآور شد: انشالله با سرعت دادن به بقیه این طرح بزرگ بتوانیم سایر بخش ها را هرچه سریعتر اجرایی کنیم. 
 
ارکانیان ادامه داد: اجرای طرح آبرسانی غدیر تجربه ارزشمندی از همدلی و همکاری است و سرمایه ای برای بخش آب کشور است که سعی ما استفاده از این سرمایه به نحو احسن است.
 
طرح غدیر 2 با هدف آبرسانی و تامین کامل آب شرب شیرین به مردم شهرستانهای خرمشهر، آبادان و شادگان از 10 ماه پیش آغاز شد و بامداد پنج شنبه به بهره برداری آزمایشی رسید.
 
اجرای طرح آبرسانی غدیر به عنوان بزرگترین طرح آبرسانی کشور در سال ١٣٨٦ در خوزستان آغاز شد که تا سال 1393، حدود ٣٠ درصد پیشرفت فیزیکی داشت.
 
طرح آبرسانی غدیر شامل 950 کیلومتر لوله گذاری است که در گام نخست این طرح وظیفه انتقال آب به پنج شهرستان اهواز، هویزه، دشت آزادگان، آبادان و خرمشهر را دارد. 
 
فاز دوم طرح غدیر مقرر بود 15 تیر امسال به بهره برداری برسد و در گام سوم نیز این طرح به سد دز متصل می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار