معاون گروه تخصصی ‌کربلا قرارگاه خاتم عنوان کرد:
صدرا افزود: طرح غدیری که در استان خوزستان مشغول به اجرای آن هستیم در سال 96 و بر اساس انعقاد تفاهم نامه ای میان قرارگاه خاتم الانبیا و مسئولان کشوری و استاندار خوزستان اجرایی شد.
کد خبر: ۶۲۷۰۹۶
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲ 05 July 2018

سردار نورالله صدرا در آیین بهره برداری آزمایشی از طرح آبرسانی غدیر 2 که شامگاه 13 تیرماه در منطقه ام الدبس برگزار شد، اظهار کرد: در پی خشکسالی ها و تنش های آبی که در کشور حادث شده است، به کمک دولت در اجرای طرح های رفع تنش آبی در کلانشهرها مشغول به کار هستیم.

وی افزود: طرح غدیری که در استان خوزستان مشغول به اجرای آن هستیم در سال 96 و بر اساس انعقاد تفاهم نامه ای میان قرارگاه خاتم الانبیا و مسئولان کشوری و استاندار خوزستان اجرایی شد.

معاون هماهنگ‌کننده گروه تخصصی ‌کربلا قرارگاه خاتم الانبیا(ص) تصریح کرد: کار پروژه آبرسانی غدیر در خردادماه امسال آغاز شد و در این زمینه از سوی فرماندهی قرارگاه خاتم الانبیا(ص) اعلام آماده باش شد تا نیروهای متخصصی در این پروژه فعالیت کنند و با برنامه ریزی های انجام گرفته توانستیم، حدود 180 هزار تن ورق مورد نیاز این طرح را تامین کنیم.

صدرا عنوان کرد: 13 کارخانه تولید لوله، نورد لوله و پوشش لوله در کشور، لوله های مورد نیاز این طرح را آماده سازی کردند. در اجرای این طرح از ظرفیت های عظیمی که در گذشته آماده سازی شده بودند، استفاده شد و با بکارگیری همه این ظرفیت ها کار پیش رفت.

وی ادامه داد: هم اکنون حدود 90کیلومتر خط انتقال 2000 میلیمتر، اجرایی شده است. همچنین حدود 140 کیلومتر لوله نیز تولید شده است و آمادگی دارم تا پس از افتتاح آزمایشی این طرح، به سمت کرخه و دز حرکت کنیم. این کار مشروط بر آن است تا کارهایی که باید میان ما و کارفرما انجام بگیرد، اجرایی شود.

معاون هماهنگ‌کننده گروه تخصصی ‌کربلا قرارگاه خاتم الانبیا(ص) گفت: این کار یک کار بسیار بزرگ بود که خوشبختانه انجام شد. حدود 650 نفر نیروی عملیاتی به صورت 24ساعته در اجرای این طرح فعال بودند. مسایلی که طول این روزها در منطقه حادث شد، عزم ما را جزم تر کرد تا این پروژه را با سرعت بیشتری پیش ببریم.

صدرا ادامه داد: امیدواریم در آینده نزدیک مشکل کیفیت، پایداری و مقدار آب در شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان به طور کامل مرتفع شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار