امروز بستان ، رامهرمز ، امیدیه ، شوشتر ، گتوند ، شوش و اهواز با دمایی حدود ۵۰ درجه سانتی‌گراد در بین گرمترین شهرهای جهان قرار گرفتند.
کد خبر: ۶۲۷۳۷۸
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۷ 06 July 2018

امروز بستان، رامهرمز، امیدیه، شوشتر، گتوند، شوش و اهواز با دمایی حدود ۵۰ درجه سانتی‌گراد در بین گرم‌ترین شهرهای جهان قرار گرفتند.

مدیریت بحران استانداری خوزستان نیز در اطلاعیه‌ای از تداوم گرمای هوا تا پایان هفته آینده و وقوع دمای هوای بالای ۵۰ درجه در برخی نقاط استان خبر داد و نسبت به آمادگی کامل کلیه مراکز خدماتی، فرمانداری‌ها و ستادهای مدیریت بحران شهرستان‌ها تأکید کرد.

و هم‌چنین از شهروندان به‌ویژه بیماران، کودکان، سالمندان، مسافران، عشایر، دامداران و افراد ساکن در مناطق در معرض خطر وقوع دمای بالا خواست تا از تردد غیرضروری خودداری و در مصرف برق هم صرفه‌جویی کنند.

اواسط این هفته میزان مصرف برق در کشور در پی افزایش دما به شکل چشم‌گیری رشد کرد و میزان اوج مصرف رکورد بی‌سابقه ۵۶ هزار و ۵۳۲ مگاوات را به ثبت رساند.

چهارشنبه گذشته به دلیل دمای بیش از حد هوا و صرفه‌جویی در مصرف انرژی استان خوزستان تعطیل رسمی اعلام شد و با توجه به افزایش دما طی روزهای آتی احتمال تکرار این تصمیم وجود دارد.

 

منبع: فارس

برچسب ها: هواشناسی ، گرما
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار