نایب رییس فدراسیون کشتی با تکذیب برخی شایعات مبنی بر باخت عمدی فرنگی کار وزن ۸۰ کیلوگرم تیم ملی نوجوانان در مسابقات جهانی کرواسی به خاطر روبه‌رو نشدن با حریف اسراییلی، گفت: کشتی‌گیر ما اصلا از این موضوع اطلاع نداشت و واقعا زورش به حریف گرجستانی نرسید.
کد خبر: ۶۲۷۵۷۲
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰ 08 July 2018

حمید بنی تمیم با تکذیب شایعاتی مبنی بر این‌که محمد ناقوسی فرنگی کار وزن ۸۰ کیلوگرم ایران و دارنده مدال طلای آسیا در دیدار نیمه نهایی رقابت‌های قهرمانی نوجوانان جهان به عمد مقابل کشتی گیر گرجستانی شکست خورده که مبادا احتمال برخوردش با کشتی‌گیر رژیم صهیونیستی در دیدار نهایی به وجود نیاید، اظهار کرد: به هیچ وجه چنین صحبت‌هایی واقعیت ندارد.ناقوسی تمام سعی خود را به کار بست که مقابل حریف به برتری برسد و حتی خود او نیز از احتمال برخورد با کشتی‌گیر رژیم صهیونیستی بی اطلاع بود.

نایب رییس فدراسیون کشتی تصریح کرد: هر ۲ مبارزه به صورت هم‌زمان برگزار شد و نظر تمامی اعضای کادر فنی این بود که ناقوسی بدون توجه به نتیجه کشتی دیگر با تمام توان برای رسیدن به پیروزی مبارزه کند. تا آنجایی که من اطلاع دارم کادر فنی نیز اجازه نداد ناقوسی از این موضوع اطلاع پیدا کند که ممکن است در فینال به کشتی‌گیر اسراییلی برخورد کند.

ناقوسی با همه توان خود کشتی گرفت و در همان ابتدای مبارزه بر اثر غافلگیری ۷ امتیاز از دست داد اما هر چه تلاش کرد نتوانست امتیازات از دست رفته را جبران کند. ضمن این که حریف گرجستانی، قهرمان اروپا بود و ناقوسی نیز ۴ تا ۵ کیلوگرم از حریف خود به لحاظ وزنی سبک‌تر بود که همین امر کار را برای او سخت کرده بود.

وی با اشاره به وجود آمدن برخی شایعات، گفت: ناقوسی واقعا تلاش کرد اما شکست خورد. این صحبت‌ها بر اساس حدس و گمان است و وظیفه ما که اینجا حضور داریم این است که واقعیت‌ها را به اطلاع مردم برسانیم. ضمن این که کشتی‌گیر اسراییل هم شکست خورد و اگر ناقوسی به فینال می‌رفت هیچ اتفاقی نمی‌افتاد پس این شایعات بی پایه و اساس است. ناقوسی از کشتی‌گیران خوب و با آتیه ایران است و امیدوارم بتواند مدال برنز جهان را از آن خود کند.

وی خاطرنشان کرد: همان طور که پیش از این هم اعلام کردیم با توجه به حساسیت‌های ایجاد شده برای کمیته بین المللی المپیک و اتحادیه جهانی کشتی روش‌هایی مانند باید ببازی، گواهی پزشکی و سر وزن نرسیدن، تبانی قلمداد شده و محرومیت‌های بیشتری را برای کشتی ما در پی دارد.

بنی تمیم در پایان درباره عملکرد فرنگی‌کاران نوجوان ایرانی در پنج وزن نخست که با صعود ۲ کشتی‌گیر به فینال، یک ورزشکار به رده بندی، یک نفر به گروه بازنده‌ها و حذف کشتی‌گیر سنگین وزن ایران همراه بود نیز گفت: نمی‌توانیم بگوییم عملکردمان درپنج وزن اول خوب بوده اما بد هم نبود. در سنگین وزن توقعمان بیش از این‌ها بود اما امیدوارم در ادامه به مدال‌های خوشرنگ دست پیدا کنیم.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: کشتی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار