مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر:
مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: صنعت گردشگری دریایی بهترین اقدام برای ایجاد اشتغال در خرمشهر است.
کد خبر: ۶۲۷۶۸۲
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹ 08 July 2018

محمد محسنی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: استان خوزستان با وجود اینکه از ۳۰۰ کیلومتر نوار ساحلی برخوردار است، اما از محروم‌ترین نقاط گردشگری دریایی کشور به حساب می‌آید و متأسفانه صنعت جاذبه گردشگری دریایی در استان با وجود جاذبه‌های فراوان مغفول مانده است.

وی عنوان کرد: احیای سواحل اروند رود و کارون، ایجاد اقامتگاه‌های بومی، شناسایی ظرفیت و توانمندی‌های گردشگری منطقه، راه‌اندازی تورهای تفریحی و... عواملی برای رونق گردشگری دریایی به حساب می‌آید.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: گردشگران با حضور در منطقه علاوه بر آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم، باعث رشد، توسعه و نفع اقتصادی برای منطقه می‌شود.

محسنی صنعت گردشگری دریایی را برای ایجاد اشتغال و رفع محرومیت بهترین راهکار دانست و عنوان کرد: با هدایت و مدیریت سرمایه‌گذاری در بحث گردشگری دریایی در خرمشهر، زمینه اشتغال جوانان در حاشیه رودخانه‌های کارون و اروند‌رود مهیا می‌شود.

وی افزود: برای رونق و توسعه گردشگری دریایی و همچنین رفع مشکل بیکاری جوانان در خرمشهر باید همه مسؤولان و ارگان‌های مختلف همکاری و از این صنعت حمایت کنند‌.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: بندر خرمشهر برای رونق و توسعه صنعت گردشگری دریایی به دنبال ایجاد ۶ پست اسکله تفریحی و گردشگری در کارون با هدف پهلوگیری شناورهای مسافربری است.

وی عنوان کرد: برای توسعه گردشگری دریایی باید از کارآفرینان و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی حمایت و به علاقه‌مندان این عرصه تسهیلات بلند‌مدتی اعطا شود و در این راستا سازمان بنادر و دریانوردی برای تشویق سرمایه‌گذاران آماده اعطای تسهیلات و حمایت از آنها است.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار