در نشست خبری امروز مطرح شد
نشست خبری و آیین رونمایی از پوستر نخستین جشنواره هنرهای دیجیتال خوزستان در اهواز برگزار شد.
کد خبر: ۶۲۷۶۸۷
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶ 08 July 2018

نشست خبری و آیین رونمایی از پوستر نخستین جشنواره هنرهای دیجیتال خوزستان در اهواز برگزار شد.

دبیر جشنواره هنرهای دیجیتال در این نشست با بیان اینکه آثار این جشنواره با محوریت عید سعید غدیر و فضائل حضرت امیرالمؤمنین (ع) است، اظهار کرد: از جمله اهداف برگزاری جشنواره، شناسایی ظرفیت‌های هنری و هنرمندان مستعد خوزستان، بزرگداشت عید غدیر و هدایت تولیدات هنری به این عرصه و همچنین بومی سازی تولیدات است.

وی وجه تمایز جشنواره را اکران آثار برای متخصصان و مخاطب عام دانست و گفت: در این جشنواره به بخش اکران بیش از هر چیز توجه شده است.

اسماعیل معنوی افزود: سعی بر این بوده تا برای هر بخش جشنواره، دبیری متخصص در همان بخش انتخاب شود.

حجت الاسلام حاجتی نیز در ادامه با تأکید بر ضرورت بزرگداشت بیش از پیش عید غدیر، عنوان کرد: در روایات امام صادق (ع) و امام باقر (ع) عید غدیر یکی از پراهمیت‌ترین موضوعاتی است که به آن پرداخته شده است.

امام جمعه موقت اهواز افزود: در روایات برای روز غدیر 36 عمل مستحبی ذکر شده که یکی از آنها افطاری دادن است و معادل افطاری گرفتن از صدهزار نفر از انبیاء و اولیاء الهی است.

وی با اشاره به تأثیر فرهنگ غربی، گفت: معصومان (ع) پدیده تاریخی نیستند بلکه تاریخ‌ساز، جامعه ساز و دنیا ساز است و ضرورت دارد هندسه معرفتی خود را نسبت به معصومان تکمیل کنیم.

 در این مراسم که در آن حجت الاسلام حاجتی امام جمعه موقت اهواز، حجت الاسلام شفیعی نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌های خوزستان و حجت الاسلام میرعلایی معاون فرهنگی سپاه ولی‌عصر (عج) نیز حضور داشتند، از سید موسی بلادیان به عنوان پیشکسوت عرصه فرهنگ تجلیل شد.

بخش‌های اصلی جشنواره هنرهای دیجیتال شامل فیلم کوتاه و مستند، عکاسی، پوستر، سرود ملی، تایپوگرافی و بخش آزاد است و تاریخ 26 مرداد 97 به عنوان آخرین مهلت ارسال آثار مشخص شده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار