استاندار خوزستان در اولین همایش سرمایه گذاری خارجی در حوزه مدیریت شهری اهواز
شریعتی با تاکید بر اینکه باید خوزستان در جذب سرمایه‌گذران خارجی نسبت به سایر استان‌ها ترجیح داده شود، گفت: اگرچه خوزستان پتانسیل‌های زیادی برای جذب سرمایه‌گذار دارد اما باید شرایطی فراهم کنیم که سرمایه‌گذار خوزستان را نسبت به استان‌های دیگر ترجیح دهد زیرا استان‌های دیگر نیز شرایط خوبی دارند و در بحث جذب سرمایه‌گذار بین استان‌های مختلف رقابت وجود دارد.
کد خبر: ۶۲۷۶۹۹
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰ 07 July 2018
دکتر غلامرضا شریعتی در اولین همایش سرمایه گذاری خارجی در حوزه مدیریت شهری اهواز پیش از ظهر امروز 16 تیر 97 با حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی در سالن اجتماعات هتل نیشکر برگزار شد اظهار کرد: امروزه توسعه و پیشرفت بدون حضور سرمایه های ملی و خارجی امکان پذیر نیست. باید از تمام ظرفیت ها و پتانسیل ها استفاده شود تا امکان پیشرفت فراهم شود.
 
به گزارش"تابناک" وی ادامه داد: مدیریت شهری در دنیای امروزه با گام های بلند در حال حرکت است به این علت که شهرنشینی به با سرعت درحال رشد است بنابراین مدیریت و خدمات به همین نسبت روبه رشد است.این توسعه انتظار شهروندان و سازمان ها را از مدیریت شهری دوچندان می کند. 
 
استاندار خوزستان با بیان اینکه شهرداری سازماندهی امور مختلف شهر و توانمند کردن سطح مدیریت شهری را بر عهده دارد گفت: رفاه شهروندان ارتباط مستمری با زندگی روزمره مردم دارد از این جهت انتظارات و مطالبات مردم در این زمینه به صورت روشن و مستقیم ابراز می شود.شهروندان به طور مستقیم فعالیت شهرداری ها، خدمات و حمل و نقل عمومی، زیبا سازی شهری سامان دهی پسماندها، توسعه فضای سبز و مبلمان شهری و.... را لمس می کنند. این وظیفه مدیریت شهری را سنگین تر و اهمیت آن را دو چندان می کند. 
 
وی ادامه داد: هر چه عملکرد مدیریت شهری از نظر مردم مطلوب‌تر باشد رضایتمندی شهروندان از مسئولین استان نیز بالاتر می‌رود. 
 
شریعتی به گسترش شهرنشینی و  لزوم تامین منابع مالی پایدار برای ارائه بهتر خدمات شهری اشاره کرد و گفت: برای شهرداری ها باید درامدهای پایدار و ثابتی را طراحی کرد تا شهر در مسیر رفاه قرار گیرد و به تدریج رفاه شهروندان ارتقا یابد. بر این اساس اهمیت ورود سرمایه گذاران خارجی دو چندان می شود.
 
وی با تاکید بر اینکه جذب سرمایه بخش خصوصی و سرمایه  خارجی می تواند منابع مالی مورد نیاز برای اجرای پروژه های شهرداری را تامین کند، بیان داشت: ورود بخش خصوصی می تواند اشتغال مولد پایداری را ایجاد کند. 
 
عالی تریت مقام دولت در استان با بیان اینکه اعتبارات دولتی و عوارض به دلیل گسترش خدمات محدود است و دولت‌ها توان حجم بالای سرمایه‌گذاری را ندارند گفت: سرمایه‌گذاران خصوصی با ورود به حوزه شهری بهتر می‌توانند سرمایه گذاری کنند و خدمات قابل رضایت‌مندی بیشتری ارائه دهند. 
 
شریعتی تصریح کرد: یکی از رویکردهای اصلی در حوزه مدیریت امور شهری و روستایی کم‌کردن وابستگی به کمک‌های دولتی و عوارض و حرکت به سمت شناسایی درآمدهای پایدار با روش‌ها و ابزارهای جدید تامین منابع مالی در حوزه مدیریت امور شهری و روستایی است تا بتوانیم سرمایه‌گذاران بیشتری جذب کنیم. 
 
شریعتی با تاکید بر اینکه باید خوزستان در جذب سرمایه‌گذران خارجی نسبت به سایر استان‌ها ترجیح داده شود، گفت: اگرچه خوزستان پتانسیل‌های زیادی برای جذب سرمایه‌گذار دارد اما باید شرایطی فراهم کنیم که سرمایه‌گذار خوزستان را نسبت به استان‌های دیگر ترجیح دهد زیرا استان‌های دیگر نیز شرایط خوبی دارند و در بحث جذب سرمایه‌گذار بین استان‌های مختلف رقابت وجود دارد.
 
استاندار خوزستان عنوان کرد: خوزستان ظرفیت‌های مختلفی از جمله جاذبه‌های مذهبی، میراثی و تاریخی و مراکز تفریحی و گردشگری برای جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی دارد. 
 
شریعتی تاکید کرد: تغییر بافت شهری همراه با فرهنگ حاکم به جامعه می‌تواند ورود سرمایه‌گذاران را برای خدمات شهری در مناطق نوساز فراهم کند. باید پروسه ملت‌سازی در شهر سرعت یابد. همچنین باید از بحث‌های قبیله‌ای، قومی و سیاسی در مدیریت شهری خارج شویم و هدف ارائه خدمات مطلوب‌تر به شهروندان باشد. باید برای جذب سرمایه‌گذار باید بانک اطلاعاتی، بسته‌های تشویقی، مزیت‌ها و تسهیلات سرمایه‌گذاری در دستور کار قرار گیرد. 
 
استاندار خوزستان گفت: هرچه دولت عقب نشینی کند و عرصه را برای جولان داران به بخش خصوصی فراهم کند به معنای مشارکت جدی و در هم تنیده شدن دولت و ملت است که از این جهت امنیت مردم و حاکمیت را فراهم تر خواهد شد.
 
شریعتی در پایان افزود:  اگر یک همایش برگزار شود و سرمایه‌گذاری جذب نشود به معنی هدر دادن منابع نیست. باید شهرداران مناطق از وضعیت مدیریت شهری در کشورهای توسعه‌یافته مطلع شوند و به تدریج مدیریت توسعه‌یافته در منطقه ایجاد شود. اگر بناست رشد داشته باشیم باید جهت گیری های مناسب داشته باشیم همچنین باید منافع  شهری بر منافع شهرداری ترجیح داده شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار