در همایش سرمایه گذاری خارجی در حوزه مدیریت شهری اهواز مطرح شد:
نماینده مردم اهواز ، باوی ، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی با ابراز امیدواری از تشکیل این همایش در جهت رونق سرمایه گذاری خارجی و تحول در استان گفت: طبق آماری که استانداری خوزستان ارائه داده است، فضای کسب و کار استان خوزستان بهبود یافته است، رشد فضای کسب و کار لازمه هر نوع سرمایه گذاری بلاخص سرمایه گذاری خارجی است.
کد خبر: ۶۲۷۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۱ 07 July 2018

اولین همایش سرمایه گذاری خارجی در حوزه مدیریت شهری اهواز پیش از ظهر امروز 16تیر97 با حضور استاندار خوزستان، شهردار اهواز، نمایندگان مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای شهر کلانشهر اهواز و سرمایه گذاران خارجی و داخلی در سالن اجتماعات هتل نیشکر برگزار شد .

به گزارش"تابناک"؛ دکتر همایون یوسفی نماینده مردم اهواز ، باوی ، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی در این همایش با بیان اینکه استان خوزستان و کشور ایران یکی از غنی ترین منابع طبیعی را داراست اظهار کرد: در بین کشورهای منطقه خاورمیانه و غرب آسیا کشور ایران با توجه به منابع نفت و گاز ، منابع انسانی و موقعیت خاص استراتژیک کشور و قرار گرفتن در قسمت غرب آسیا و دسترسی به آب های آزاد ایران را از جهت سرمایه گذاری در وضعیت مناسبی قرار دهد و این وضعیت خوب برای سرمایه گذاران خارجی جاذبه ای مهم به شمار می رود.

وی با اشاره به اینکه خوزستان در بین استان های دیگر بیشترین جاذبه را از جهت سرمایه گذاری دارد گفت: در بین کشورهای خاورمیانه بیشترین جاذبه های سرمایه گذاری هیچ منطقه ای مانند خوزستان جاذبه های گردشگری ندارد.

یوسفی با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی در جهت حمایت از سرمایه گذاران خارجی قوانین لازم را تصویب کرده است گفت: در این راستا قانون اصل 44 و قانون حمایت از سرمایه گذاران خارجی در مجلس شورای اسلامی ایران به تصویب رسیده است و این مبانی قانونی سرمایه گذاری خارجی را تبیین کرده است.

نماینده مردم اهواز ، باوی ، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی با ابراز امیدواری از تشکیل این همایش در جهت رونق سرمایه گذاری خارجی و تحول در استان گفت: طبق آماری که استانداری خوزستان ارائه داده است، فضای کسب و کار استان خوزستان بهبود یافته است، رشد فضای کسب و کار لازمه هر نوع سرمایه گذاری بلاخص سرمایه گذاری خارجی است.

وی با تاکید براینکه برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی ابتدا باید از پروژه های کوچک آغاز کرد گفت: زمانی که بستر های لازم فراهم شد و اعتماد لازم به وجود آمد می توانیم پروژه های بزرگتری در جهت سرمایه گذاری استفاده کنیم.

یوسفی در پایان گفت: تمامی زیرساخت های لازم جهت توسعه در استان خوزستان موجود است و خوزستان دیر یا زود محکوم به پیشرفت است.

در ادامه این همایش دکتر علی ساری نماینده مردم اهواز ، باوی ، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی گفت: خوشبختانه در چند سال اخیر اقدامات و تصمیم گیری های امیدوار کننده ای در جهت جذب سرمایه گذار بخش خصوصی در پروژه های شهرداری اهواز صورت گرفته است. لازمه ایجاد سرمایه گذاری خارجی و داخلی کنار زدن اختلافات سیاسی و و دخالت ندادن صف بندی های جناحی در حوزه مدیریت شهری است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس دشورای اسلامی تصریح کرد: تا کنون جلسات مشترک خوبی میان اعضای شورای شهر ، شهردار اهواز و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جهت برنامه ریزی برای توسعه شهر برگزار شده است.

ساری به ابعاد مختلف سرمایه گذاری در کلانشهر اهواز اشاره کرد و گفت: اگر خروجی این جلسات برای مردم محسوس نبوده قصور از سوی نمایندگان مجلس نبوده است، به عنوان یکی از نمایندگان اهواز در مجلس شورای اسلامی تمام سعی و تلاش خود را در جهت جذب سرمایه گذار و تشویق آن جهت مشارکت در توسعه کلانشهر اهواز انجام دادم.

ساری به فرصت های معرف شده ازسوی شهرداری اهواز در جهت سرمایه گذاری داخلی و خارجی اشاره کرد و گفت: شهردار اهواز به خوبی و به طور شفاف به فرصت های سرمایه گذاری در این کلانشهر اشاره داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار