ورزشکاران خوزستانی تیم‌ملی کشتی فرنگی ایران در رقابت‌های نوجوانان جهان خوش درخشیدند.
کد خبر: ۶۲۸۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۴ 08 July 2018

فرنگی‌کاران خوزستانی ر‌وز گذشته (شنبه) در جریان رقابت‌های کشتی فرنگی نوجوانان جهان ۲۰۱۸ در زاگرب پایتخت کرواسی، موفق به کسب یک مدال طلا و دو نشان برنز شدند.

امیر حسین خوانساری دارنده مدال برنز آسیا در سال ۲۰۱۸، در دور نخست این رقابت‌ها استراحت کرد و سپس به مصاف دیامانتینو فافه از گینه بیسائو رفت که به دلیل حاضر نشدن حریف بر روی تشک، پیروز شد. او در دومین مبارزه مانوئل استویکا از رومانی را با نتیجه ۸ بر یک شکست داد و به نیمه نهایی رسید. خوانساری در ادامه نیز سلطانوف از ازبکستان را برد و به فینال رسید.

نماینده خوزستانی وزن ۵۵ کیلوگرم تیم‌ملی نوجوانان ایران در فینال نیز برابر گئورگی پرتایا از گرجستان با نتیجه ۷ بر صفر به برتری رسید و اولین مدال ارزشمند طلای ایران در این رقابت‌ها را ازآن خود کرد.

همچنین حسین قاسمی فرنگی‌کار خوزستانی وزن ۶۵ کیلوگرم تیم‌ملی، در مرحله مقدماتی پس از پیروزی مقابل کشتی‌گیران عربستان و دانمارک، مقابل حریف روس شکست خورد و راهی گروه بازنده ها شد. او برای صعود به دیدار رده‌بندی کیوتارو سوگابه از ژاپن را شکست داد و راهی دیدار رده‌بندی شد.

قاسمی نفر پنجم آسیا برای کسب مدال برنز جهان خویچا آنانیدزه از گرجستان را در رده‌بندی از پیش‌رو برداشت و مدال برنز نوجوانان جهان دست پیدا کرد.

همچنین محمد ناقوسی دیگر کشتی‌گیر خوزستانی وزن ۸۰ کیلوگرم تیم ملی ایران، برای کسب مدال برنز به مصاف فرنگی‌کاری از ازبکستان رفت که با برتری ۶ بر یک، نشان برنز جهان را به خود اختصاص داد.

مسابقات پنج وزن نخست کشتی فرنگی نوجوانان جهان به پایان رسید و رقابت‌های فینال و رده‌بندی ۵ وزن امشب (یکشنبه) برگزار می‌شود.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: کشتی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار