معاون عمرانی استاندار خوزستان:
معاون امور عمرانی استاندار خوزستان گفت: در حال احداث کانال جداگانه‌ای برای آبیاری نهال‌های کشت شده در کانون ریزگردها هستیم و با احداث این کانال سهمیه مستقل آب به کانون‌های ریزگرد اهواز تعلق می‌گیرد.
کد خبر: ۶۲۸۱۱۳
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۴ 08 July 2018

فرامند هاشمی‌زاده در خصوص وضعیت تامین آب نهال‌های کشت شده در کانون‌های ریزگرد اهواز اظهار کرد: به دلیل مساله کمبود آب در استان، برای تامین آب نهال‌های کشت شده در کانون‌های ریزگرد اهواز بی مشکل نیستیم اما هماهنگی‌هایی در این زمینه زمینه انجام گرفته است تا نسبت به آبیاری این نهال‌ها اقدام شود.

وی افزود: بر اساس هماهنگی‌های انجام گرفته آب مورد نیاز برای آبیاری این نهال‌ها از کانال کوت امیر و همچنین کانال پرورش ماهی آزادگان تامین می‌شود. همچنین سایر نهال‌ها را نیز به وسیله تانکرها آبرسانی خواهیم کرد و امیدواریم مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد.

معاون امور عمرانی استاندار خوزستان با بیان این‌که در حال حاضر برای نهال‌های کشت شده در آن عرصه مشکلی در بحث تامین آب وجود ندارد، تصریح کرد: سهمیه آبی مستقلی برای نهال‌های کشت شده در این عرصه در نظر گرفته شده است و در صورت بهبود وضعیت آب در استان این سهمیه نیز تخصیص داده خواهد شد.

هاشمی زاده گفت: در حال احداث کانال جداگانه‌ای برای آبیاری نهال‌های کشت شده در کانون‌های ریزگرد هستیم و با احداث این کانال، سهمیه مستقل آب برای کانون‌های ریزگرد اهواز تعلق بگیرد و دیگر تامین آب این عرصه‌ها از کانال کوت امیر و پرورش ماهی آزادگان انجام نگیرد.

وی با اشاره به آخرین وضعیت نهال‌های کشت شده در این کانون خاطرنشان کرد: خوشبختانه نهال‌های کشت شده در کانون ریزگرد اهواز حدود 80 درصد سبزینگی دارند و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد. در حال حاضر کشت نهال با توجه به شرایط آب و هوایی انجام نمی‌گیرد و در آبان ماه نسبت به کشت سایر نهال‌ها اقدام خواهد شد.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار