در دومین روز همایش بین المللی سرمایه گذاری خارجی در حوزه مدیریت شهری انجام شد؛
در دومین روز برگزاری نخستین همایش بین المللی سرمایه گذاری خارجی در حوزه مدیریت شهری اهواز، تفاهم نامه هایی با محورهای احداث مجتمعهای تجاری شهربازی، پل، پارک آبی و توسعه مترو بین شرکت فرانسوی هایپرمارکتهای ماف پارس، شرکت ایتالیایی سارتوری و شرکت چینی سی آر ای سی و شهرداری اهواز منعقد شد.
کد خبر: ۶۲۸۱۶۱
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۶ 08 July 2018

امیر صفی خانی، رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکتهای مردمی شهرداری اهواز در دومین روز از برگزاری نخستین همایش بین المللی سرمایه گذاری خارجی در حوزه مدیریت شهری که امروز( ۱۷ تیرماه ) در اهواز برگزار شد اظهار کرد: بعد از افتتاحیه همایش در روز گذشته تالار گفتگو با شرکت‌های سرمایه‌گذاری حاضر از کشورهای مختلف برگزار شد که یکی از بحثهای تالار گفتگو پروژه قطار شهری اهواز بود که در این بحث شرکت سرمایه گذاری از کشور چین نظراتش را در خصوص خط دو قطار شهری و احداث و فاینانس این خط بیان کرد. قرار بر این شد که طی تفاهم‌نامه‌ای که امروز منعقد خواهد شد مطالعات و مستندات بین طرفین رد و بدل شود. عزم دو طرف بر این است که خط دو قطار شهری اهواز و مجتمع‌های ایستگاه های قطار شهری به سرانجام برسند.

وی افزود: اما نکته حائز اهمیت این است که برای به سرانجام رساندن خط دو قطار شهری نیازمند عزم استانی هستیم و امیدواریم استاندار خوزستان و نمایندگان مجلس برای تضامین به ما کمک کنند.

رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکتهای مردمی شهرداری اهواز در خصوص بحثهای دیگر این تالار گفتگو تصریح کرد: در میز گفتگو خدمات شهری و گردشگری که در سه حوزه پسماند، سازمان پارکها و گردشگری بود فرصتها و بسته های سرمایه گذاری ارائه شد. فرصتهای احداث تله کابین و پارک شهربازی برخی از این فرصتها بودند که نماینده شرکت سارتوری از کشور ایتالیا نظر مساعدی برای احداث پارک شهربازی و مالیات داشت.

صفی خانی ادامه داد: همچنین در میز گفتگوی دیگر که در خصوص شهر هوشمند بود نماینده شرکت ایتالیایی در خصوص هوشمندسازی اطلاعات روز شهرداری اهواز و چگونگی درآمدزایی از درگاههای اینترنتی و پنل مدیریت شهرداری اهواز صحبتهایی داشت. یکی از دیگر بحثها در خصوص احداث مجتمعهای تجاری، پارکینگهای طبقاتی و مجتمع ایستگاههای قطار شهری بود که با حضور یک شرکت از کشور چین و سرمایه گذاران داخلی برگزار شد و با توجه به تعداد بسته‌های سرمایه‌گذاری، شرکت چینی برای احداث مجتمع اداری تجاری اعلام آمادگی کرد و این میز یکی از موفق ترین تالارهای گفتگو بود.

وی افزود: همچنین امروز بازدیدی از پروژه های شهر اهواز از جمله پارک مالیات، پل طبیعت، پارک شهر بازی، کیانشهر و مرکز همایش بین المللی داشتیم.

در پایان این همایش تفاهم نامه هایی با محورهای احداث مجتمعهای تجاری شهربازی، پل، پارک آبی و توسعه مترو بین شرکت فرانسوی هایپرمارکتهای ماف پارس، شرکت ایتالیایی سارتوری و شرکت چینی سی آر ای سی و شهرداری اهواز منعقد شد.

 

منبع: ایسنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار