مدیرکل دام‌پزشکی استان خوزستان:
مدیرکل دام‌پزشکی استان خوزستان در رابطه با تلف شدن تعداد یک هزارو 300 رأس دام در مسیر صادرات به کشور قطر گفت: باوجود گرمای شدید هوا صاحب دام برای اینکه درگرفتن لنج صرفه‌جویی کند کل دام را در لنج جا داده است.
کد خبر: ۶۲۸۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴ 10 July 2018

مصطفی کنار کوهی در رابطه با تلف شدن تعداد یک هزارو 300 رأس دام در مسیر صادرات به کشور قطر اظهار کرد: باوجود گرمای شدید هوا صاحب دام برای اینکه درگرفتن لنج صرفه‌جویی کند کل دام را در رنج جا داده است.

وی بابیان اینکه صاحب دام بی‌احتیاطی کرد، گفت: گرمای شدید سبب شده حدود 300 تا 400 رأس دام زمان رسیدن به مقصد تلف و مابقی بی‌حال شوند.

مدیرکل دام‌پزشکی استان خوزستان افزود: دام‌پزشکی کشور مقصد با دیدن وضعیت دام به دلیل ضعف پزشکی یا عدم‌تشخیص گرمازدگی دام کل دام را به کشور ایران بازگرداند.

کنار کوهی بیان کرد: دامی که به کشور بازگشت داده شد قاعدتاً طبق ضوابط باید از ورود آن جلوگیری کنیم یا در اولین کشتارگاه، کشتارشان کنیم که فقط موفق به کشتار 130 تا 140 رأس دام شدیم.

وی با اشاره زمان انتقال دام از کشور ما تا کشور قطر گفت: با روش بارگیری کشور ما لنج حدود 16 ساعت طول می‌کشد تا به مقصد برسد.

کنار کوهی در پاسخ به اینکه روش بارگیری دام در کشور سنتی یا بر اساس روش‌های مرسوم دنیا است، عنوان کرد: ازآنجایی‌که صادرات دام در کشور ما محدود است و مانند کشور استرالیا تبدیل به صنعت نشده شناورهای ما مختص این کار نیست و جنبه اقتصادی هم ندارد.

وی در رابطه با پرداخت خسارت به صاحب دام بیان کرد: در صورت بیمه شدن دام خسارت پرداخت می‌شود.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار