یک فعال کارگری با بیان این‌که کارگران روزمزد شرکت‌های خصوصی اگر در روزهای تعطیل به سر کار نروند، برای آن‌ها هیچ حقوقی در نظر گرفته نمی‌شود، گفت: برای این کارگران باید بر اساس قانون کار، حقوق یک روز عادی محاسبه شود اما متاسفانه این چنین نیست و این مساله از سوی کارفرما رعایت نمی‌شود.
کد خبر: ۶۲۸۷۱۶
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۲ 10 July 2018

هوشنگ درویش با اشاره به حقوق کارگران روزمزد، اظهار کرد: شرکت‌های دولتی و کارمندان دولت در روزهای تعطیل، تعطیل هستند و به سر کار نمی‌روند اما حقوق همان روز را مانند سایر روزهای عادی دریافت می‌کنند.

وی افزود: کارگران شرکت‌های خصوصی که روزمزد هستند معمولا در روزهای تعطیل نیز به سرکار می‌روند اما پرداخت حقوق به آن‌ها مانند سایر روزهای عادی است و هیچ تفاوتی با کارمندان دولت که در آن روزها به سر کار می‌روند، ندارد.

رییس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار خوزستان تصریح کرد: باید مساله حقوق کارگران شرکت‌های خصوصی که در روزهای تعطیل در محل کار خود حاضر می‌شوند با کارمندان بخش‌های دولتی که در روزهای تعطیل در خانه حضور دارند، همگن‌سازی شود.

درویش بیان کرد: کارمندان دولت در روزهای عادی که تعطیل هستند، یک روز حقوق به صورت عادی برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود اما برای کارگران بخش‌های خصوصی به این شکل نیست و در صورتی که به سر کار بروند یک روز حقوق عادی برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: نظر ما این است که وقتی کارگران بخش خصوصی در روزهای تعطیل در سرکار حاضر می‌شوند، حقوق آن‌ها به صورت اضافه کاری یا با مزایای خاص محاسبه شود، نه این که مانند روزهای عادی به آن‌ها حقوق دهند.

این فعال کارگری با اشاره به وضعیت کارگران روزمزد گفت: تمام افرادی که تحت پوشش قانون کار تامین اجتماعی هستند، باید مشمول قانون کار باشند. کارگران روزمزد شرکت‌های خصوصی اگر در روزهای تعطیل به سر کار نروند، برای آن‌ها هیچ حقوقی در نظر گرفته نمی‌شود و این مساله‌ای است که باعث اعتراض آن‌ها است.

درویش ادامه داد: کارگران روزمزد که در روزهای تعطیل به سر نمی‌روند باید بر اساس قانون کار، برای آن‌ها حقوق یک روز عادی محاسبه شود اما متاسفانه این چنین نیست و این مساله از سوی کارفرما رعایت نمی‌شود.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار