معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب خوزستان با بیان این‌که در 56 شهر استان در مجموع حدود یک میلیون و 200هزار مترمکعب آب در شبانه‌روز تولید می‌کنیم، گفت: شرایط خشکسالی باعث شده تا در بحث منابع آب زیر زمینی استان، شاهد کاهش حدود 30 درصدی سطح آب سفره‌های زیر زمینی و به تبع آن برداشت آب باشیم.
کد خبر: ۶۲۸۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۴ 10 July 2018

مهرداد قنواتی با اشاره به شرایط خشکسالی به وجود آمده در استان اظهار کرد: در حال حاضر ظرفیت برخی از چاه‌ها و منابع آبی استان، علی رغم ارتقای تاسیسات، برداشت کاهش پیدا کرده و علت این موضوع نیز به دلیل شرایط خشکسالی به وجود آمده در استان است.

وی افزود: شرایط خشکسالی باعث شده تا در بحث منابع آب زیر زمینی استان، شاهد کاهش حدود 30 درصدی سطح آب سفره‌های زیر زمینی و به تبع آن برداشت آب باشیم. این مساله در شهرهای شمال شرق استان و شهرهایی که از منابع آبی زیر زمینی استفاده می‌کنند، نمود بیشتری داشته است.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب خوزستان تصریح کرد: در شهرهایی که از منابع آبی سطحی استفاده می‌کنند، خشکسالی باعث شده تا کیفیت آب و میزان آورد آب رودخانه کاهش پیدا کند و این شهرها نیز با مشکلاتی در بحث کیفیت آب مواجه شوند.

قنواتی با بیان این‌که در 56 شهر استان در مجموع حدود یک میلیون و 200هزار مترمکعب آب در شبانه روز تولید می‌کنیم، گفت: در ماه‌های اخیر به دلیل خشکسالی به وجود آمده در استان این مساله با مشکلاتی مواجه و این میزان تولید آب با کاهش رو به رو شده است.

وی ادامه داد: در شهرهایی که این امکان وجود دارد تا تولید آب را افزایش داد، در حال افزایش منابع و تولید آب هستیم اما شرایط خشکسالی در حال حاضر محدودیت‌های بسیاری را برای به وجود آورده است.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب خوزستان با بیان این‌که بیشترین تلاش را می‌کنیم تا مردم با مشکلی در بحث آب مواجه نشوند، اظهار کرد: بدون کمک مردم موفق نخواهیم بود تا بتوانیم خدمات خوبی را به آن‌ها ارائه کنیم. در این زمینه از آن‌ها تقاضا داریم تا در شرایط فعلی نهایت دقت و حساسیت را در صرفه جویی و کاهش مصارف غیر ضروری داشته باشند.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار